آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهری ملکان

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمدباقر خانی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ملکان افزود:مشکلات این تصفیه خانه بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی اخیرا رفع شده است.

وی افزود: با اجرا و بهره برداری از تصفیه خانه ملکان ۷۰ درصد از مشکلات زیست محیطی این شهرستان رفع خواهد شد.

خانی ادامه داد: آب این محل بعد از تصفیه جهت باغداری و حتی پرورش ماهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرماندار ملکان در ادامه از بهسازی و اسفالت جاده قدیم ملکان به مراغه خبر داد و گفت: این جاده به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۱ متر در حال اجرا می باشد.

 وی از همکاری و کمک نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استان و همچنین دستگاه قضایی در این خصوص قدردانی کرد.

خانی در ادامه با اشاره به کاهش ۸ درصدی سالیانه حق آبه شهرستان ملکان طی سال های گذشته از عدم تامین زیرساخت های لازم در این خصوص انتقاد کرد.

وی در ادامه از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال در قالب تبریز ۲۰۱۸ جهت انجام مطالعات ژئوفیزیک و کاوش باستان شناسی قلعه بختک ملکان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز در این جلسه بر بهسازی انهار کانال های ۳ و ۴ پایاب شبکه زرینه رود در این شهرستان تاکید کرد.

علیوند با بیان اینکه ۹۶ کیلومتر از  کانال های ۳ و ۴ شبکه زرینه رود در حریم کشاورزی شهرستان ملکان خاکی می باشد اظهار کرد: بر اساس سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه سالیانه ۸ درصد حق آبه شهرستان ملکان کاهش می یابد بطوریکه مقدار ۹۲ میلیون مترمکعب حق آبه این شهرستان به ۳۸ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی از اجرای آبیاری نواری گوجه فرنگی و پیاز در ۸۰ درصد باغات ملکان خبر داد و گفت: بدین ترتیب مقدار حدود ۷۰ هکتار از باغات این شهرستان تحت پوشش آبیاری نواری قرار گرفته است.

علیوند افزود: همچنین در سال گذشته حدود ۱۰ کیلومتر از کانال های ۳ و ۴ شبکه زرینه رود بهسازی شده که جا دارد از تلاش ها و پیگیری های دکتر خدادادی نماینده پرتلاش و مهندس خانی فرماندار محترم و ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان تقدیر و قدردانی نمایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.