عارضه یابی به معنای شکست مشاغل خانگی نیست

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مهناز امامدادی در جمع خبرنگاران در سخنانی  با اشاره به اجرای طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در کشور اظهار داشت: این طرح برای بازنگری در اقدامات صورت گرفته این حوزه طی چند سال گذشته اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مطالعات میدانی، تطبیقی و همچنین مراجعات مردمی در رابطه با اجرای طرح مشاغل خانگی را داشتیم که در این حوزه یک سری حلقه مفقوده وجود داشت عنوان کرد: در این راستا عارضه یابی و آسیب شناسی در رابطه طرح های مشاغل خانگی صورت گرفت.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با اشاره به شناسایی افراد حقوقی، توانمند و اثر گذار در اجرای طرح های مشاغل خانگی تصریح کرد: مشاوره، راهنمایی، هدایت، آموزش های کوتاه مدت کارآفرینی، بازارشناسی، مسائل مالی، اتصال به بازار، استاندارد سازی محصولات و … برای متقاضیان مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

امامدادی با اشاره به اجرای این طرح در ۹ استان پایلوت کشور در قالب سه مرحله گفت: مرحله اول این طرح در این تعداد استان به اتمام رسیده است و در فاز اجرای مرحله دوم و سوم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و برندهای معروف در رابطه با مشاغل خانگی خرد و خانگی گفت: وابستگی به تسهیلات یکی از مشکلات مرحله قبل طرح مشاغل خانگی بود که با توانمندسازی متقاضیان و بالا بردن قدرت حضور آنها در بازار کاهش وابستگی به تسهیلات صورت خواهد گرفت.

 رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با تاکید بر اینکه عارضه یابی و نقطه یابی به مفهوم شکست مرحله قبل طرح مشاغل خانگی نیست گفت: اینکه بازنگری به فرآیند داشته باشیم یک نقطه قوت است و نام آن را شکست نمی گذارم و باید در همه طرح ها این بازنگری را داشته باشیم.

امامدادی با بیان اینکه هیچ اصراری بر تکرار رویه قبل در اجرای این طرح نداریم، ضمن اینکه رویه قبل را کامل کنار نگذاشته ایم گفت: در حال حاضر در کنار مرحله قبل این طرح یک سری موارد را اضافه کردیم، ضمن اینکه طرح های موفقی را در مرحله قبل هم داشته ایم.

وی تصریح کرد: تعدادی از اشخاص برخلاف آنچه که خود فکر می کردند و تصورات ما بود آمادگی لازم را در بازار نداشتند و نیاز به یک سری حمایت های تکمیلی دارند.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار با تاکید بر اینکه در مشاغل خانگی بحث ایجاد اشتغال به مفهومی که مدنظر است در دستور کار نیست گفت: عنوان قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است و در این راستا بیشتر تثبیت و افزایش درآمد مشاغل خانگی را داریم و خواه، ناخواه این طرح اشتغال جدید را دل خود نیز دارد.

امامدادی بیان داشت: اعتبار سنجی که صورت گرفته ۴۵ درصد تسهیلات پرداخت شده در این حوزه محقق شده است و در اعتبار سنجی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت خانه ۶۵ درصد این طرح ها موفق عمل کرده اند و ما تثبیت اشتغال را داشته ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.