ساخت صحن حضرت زهرا(س) در عتبات عالیات امسال به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرنگار «تاریخ‌ما»، سردار مسعود شوشتری در مراسم تودیع و معارفه مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه های بزرگی همچون ساخت صحن حضرت زهرا(س) در کنار بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، اظهار کرد: این پروژه با زیربنای 220 هزار مترمربع پروژه بسیار زیبا با معماری منحصر به فردی است که امسال تحویل خواهد شد.

شوشتری اضافه کرد: با اتمام این پروژه و اضافه شدن فضای220 هزار متر مربعی زیربنای حرم امام علی(ع) یازده برابر خواهد شد.

 جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه همه مصالح مورد نیاز برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) از انواع ایرانی تامین شده، گفت: حدود دو هزار نفر در ساخت این پروژه مشارکت دارند که همه آنها ایرانی هستند.

شوشتری سپس از پروژه لاغرسازی ستونهای دور ضریح امام حسین(ع) در کربلا به عنوان پروژه بزرگ دیگر در دست اجرا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور یاد کرد و افزود: این پروژه با هدف بزرگ شدن محوطه داخلی ضریح امام حسین(ع) در دست اجرا است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اضافه کرد: تا قبل از اجرای این پروژه فاصله بین ضریح و ستون ها در حرم امام حسین(ع) 1.5 متر بود که با لاغر کردن ستون ها این فاصله به بیش از چهار متر خواهد رسید.

 شوشتری با اشاره به اتمام کار لاغر سازی ستون ها تا پایان شهریور امسال، گفت: تلاش شده تا در اجرای پروژه لاغرسازی ستون ها معماری حرم امام حسین(ع) حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به خریداری زمینی به مساحت شش هزار مترمربع در حد فاصل بین خیمه‌گاه و تل‌زینبیه و حرم امام حسین(ع) از سوی عراقی ها افزود: عراقی‌ها می خواهند طراحی و ساخت این پروژه‌ها را به ایرانی‌ها واگذار کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه با اشاره به عقبه تاریخی 800 ساله ثبت شده ایرانی ها در مشارکت در امر بازسازی عتبات عالیات، گفت: امروز عراقی ها خواهان ورود ایرانی ها به پروژه‌های توسعه‌ای هستند.
 
شوشتری در پایان اشاره ای هم به فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور داشت و افزود: در حال حاضر و با گذشت یک دهه از عمر ستاد بازسازی عتبات عالیات، این ستاد در همه استان‌های کشور شکل گرفته و در دو بخش جمع‌آوری کمک های مردمی و انجام پروژه‌ها در کشور عراق مشارکت دارد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.