فعالیت فرهنگی تبلیغات اسلامی به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، دکتر حجت الاسلام علی نعمت الهی روز پنجشنبه به مناسبت سالروز تاسیس تیلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: حوزه فرهنگ در کشورمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر به این بخش توجه کنیم سایر امور هم اصلاح می شود.

وی اضافه کرد: سیاست، فرهنگ، اقتصاد از ارکان مهم و اساسی جوامع بشری است و اهمیت دادن به آنها به صورت منطقی می تواند ما را از بسیاری از مشکلات کشور خارج کند.

رسالت تبلیغ دینی بر عهده تبلیغات اسلامی است

نعمت الهی یادآورشد: مهمترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ امور دینی با استفاده از روشهای تاثیرگذار است و در این راستا باید هم مخاطب را بشناسیم و هم از روشها و ابزارهای به روز استفاده کنیم.

وی یادآورشد: استفاده از هنر، سینما، تئاتر، کتاب توانسته به تاثیرگذاری فرهنگ تبلیغ در این سازمان کمک کند و امروز هم دغدغه ما مخاطب شناسی و تولید محتوای مناسب برای جذب بیشتر افراد در این عرصه است.

تاثیرگذاری در تبلیغ امور دینی به ابزار مدرن نیاز دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برای تبلیغ موثر امور دینی باید ضمن مخاطب شناسی و تولید محتوی از ابزارهای مدرن هم استفاده کنیم.

نعمت الهی بیان کرد: در عصر ارتباطات که انتشار و انفجار اطلاعات لحظه ای و سریع است ما نیز از این امر غفلت نکرده ایم و با بهره گیری از ابزارهای مدرن در این عرصه گام برداشته ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نباید نسخه واحدی برای همه مخاطبان پیچیده شود بلکه لازم است با شناخت دقیق از گروههای مختلف مخاطبان ونوع پیام با تولید محتوای مناسب به رسالت خود عمل کنیم.

اعتبارات فرهنگی یک میلیارد تومانی کافی نیست

نعمت الهی در ادامه بودجه فرهنگی این نهاد را کافی ندانست و گفت: در بودجه فرهنگی با کمبود شدید مواجهیم که ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی است که جوابگوی نیازها نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: فقط ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات بابت حقوق روحانیون مستقر و ۳۰۰ میلیون تومان در امور قرآنی هزینه می شود و مابقی در امور دیگر فرهنگی است.

وی اضافه کرد: برای انجام منطقی کارهای فرهنگی حداقل به ۵ میلیارد تومان اعتبار سالانه نیاز داریم تا فعالیتهای فرهنگی شتاب گیرد.

دکتر نعمت الهی تصریح کرد: ۱۸۰ کانون قرآنی، ۱۳۰ کانون فرهنگی، ۲۰۰ خانه قرآن، بخشی از ظرفیت های این اداره است که با نظارت جدی بر امور آنها تلاش کرده ایم تا کارهای فرهنگی روال منطقی داشته باشد.

طرح کاهش آسیب های اجتماعی در ۱۶ محله قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی از اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در مخلات قزوین هم خبرداد و اظهارداشت: این طرح به صورت پایلوت در سه استان کشور از جمله قزوین از یک سال گذشته در حال اجراست و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.

وی گفت: ۵ آسیب در این طرح شامل اعتیاد، طلاق، فساد و فحشا، حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر رسمی مورد توجه قرار گرفته و با استقرار روحانی در ۱۶ محله قزوین برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در حال انجام است.

نعمت الهی بیان کرد: در اجرای این طرح تاکنون ۲۳۰ معتاد به مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها معرفی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

در ادامه به سوالات مختلف خبرنگاران ازسوی نعمت الهی مدیرکل و نظری و شاه محمدی معاونان فرهنگی و اداری و مالی تبلیغات اسلامی استان پاسخ داده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.