مهلت ارسال آثار به نخستین همایش ملی گروس شناسی تمدید شد

محمد شیخ احمدی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» بیان کرد: با توجه به درخواست های مکرر محققان و پژوهشگران جهت تدوین مقالات علمی در ایام تعطیلات تابستان،  برگزاری این  همایش دو ماه به تعویق افتاد و با تصمیم کمیته علمی، همایش در روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنج شنبه ۱۵ شهریور امسال در شهر بیجار برگزار می شود.

وی همچنین از تمدید مهلت ارسال مقالات تا ۲۰مرداد خبر داد و گفت نتیجه داوری مقالاتی که از طریق سایت http://research.iausdj.ac.ir  تا پایان خرداد به دبیرخانه همایش ارسال شده است تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد و نتیجه داوری سایر مقالات نیز تا پایان مردادماه اعلام خواهد شد.

دبیرعلمی نخستین همایش ملی گروس شناسی گفت: امیدواریم که محققان علاقمند به تحقیق در حوزه گروس شناسی بتوانند در فرصت باقیمانده مقالات پژوهشی خود را در یکی از موضوعات محورهای پنجگانه همایش تدوین و به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

شیخ احمدی عنوان کرد: دانشگاه  تهران، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه کردستان  و دو انجمن علمی معتبر زیر مجموعه وزارت علوم یعنی انجمن ایرانی تاریخ  و انجمن ایرانی تاریخ اسلام حمایت خود را از این همایش اعلام نموده اند.

وی گفت: همچنین بنیاد ایران شناسی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این همایش حمایت کرده اند.

محورهای پنجگانه  نخستین همایش ملی گروس شناسی عبارتند از: الف-تاریخ و باستان شناسی: گروس در دوره های مختلف تاریخی- نقش گروس در تاریخ سیاسی-اجتماعی کردستان ایران- مفاخر گروس- مطالعات و کاوشهای باستان شناسی.

ب- فرهنگی: هنر و معماری- صنایع دستی: فرش بیجار و برند سازی جهانی- گویش گروسی- اماکن مذهبی و زیارت گاهها- دین و دیانت؛ جلوه های همبستگی در گروس-فرهنگ ، فولکلور و ادبیات عامه- قابلیت ها وظرفیت های گردشگری- راهکارهای توسعه فرهنگی          

ج- اجتماعی: اقشار و طبقات اجتماعی- مردم شناسی- سبک زندگی- آسیب شناسی پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت در منطقه‌ گروس- راهکارهای توسعه اجتماعی.

د: محیط زیست و جغرافیا: کوه ها و دشت ها-اقلیم- حیات وحش و مناطق حفاظت شده-آب- ظرفیت ها و تهدیدهای زیست محیطی.

ه- اقتصادی: بازار و تجارت- اقتصاد کشاورزی-  اقتصاد دام – صنایع و معادن – راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه.

این همایش توسط مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.