بخش خصوصی در حوزه گردشگری تقویت شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ‌ما»، احمد دانیالی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برند ایران است؛ میراث فرهنگی هویت ایرانی و آثار و تمدن ایران را حفاظت، معرفی و ارائه می کند، گردشگری تنوع اقلیمی گسترده کشور را معرفی می کند و هنرمندان صنایع دستی سفیران ذوق و هنر ایرانی در سراسر دنیا هستند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به حضور هنرمندان صنایع دستی در سراسر کشور، افزود: آثار هنری و صنایع دستی ایران در سراسر دنیا از کاخ ها و ساختمان های دولتی تا سازمان ملل وجود دارد؛ معرفی هنر اصیل ایرانی بهترین وسیله در مقابل ایران ستیزی است که غرب به جهان القا می کند.

وی در ادامه به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان ویژگی قم اشاره کرد و گفت: ویژگی‌های زیارتی استان قم به رشد گردشگری کمک می کند.

دانیالی با تاکید بر توجه ویژه به بخش خصوصی عنوان کرد: اگر ظرفیت بخش خصوصی فعال شود دیگر نیازی به گسترش بخش ساختاری سازمان نیست، می شود با اتکا به بخش خصوصی شرایط به سمتی برود که سازمان فقط حمایت کننده باشد و نه متولی.

وی با تاکید به تقویت بخش خصوصی گفت: درحال حاضر دغدغه اصلی رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بخش خصوصی است.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: تدوین تقویم گردشگری استان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایسن، حمید یزدانی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه استان قم در ادوار تاریخ تا کنون نقش درخشانی در فرهنگ ملی و مذهبی ایران داشته است، گفت: قم مهم ترین شهر گردشگری مذهبی محسوب می شود و باید از ظرفیت های آن در مسیر اعتلای اسلام، مذهب تشیع و فرهنگ غنی ایرانی نهایت بهره برداری صورت گیرد.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: در حوزه میراث، مرمت ابنیه تاریخی، مساجد و امامزاده ها با کمک سازمان های ذی ربط بویژه اوقاف دنبال خواهد شد، همچنین امیدواریم در زمینه اکتشافات باستان شناسی بتوانیم تاریخ مدنی کشور را در شهر قم عقب ببریم.

وی به حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: با توجه به توانمندی های استان، برنامه گسترش و احیاء رشته های صنایع دستی قم در دستور کار است، همچنین برنامه ای در خصوص ثبت، ضبط و ارائه آثار ملموس و غیرملموس صنایع دستی استان و نیز در زمینه های آموزش، بازاریابی و نمایشگاهی داریم.

یزدانی با بیان اینکه در ثبت آثار استان به عنوان آثار ملی کوشا خواهد بود، گفت: از دیگر برنامه ها برای استان قم نامزد کردن دو اثر ارزشمند استان برای ثبت جهانی در یونسکو و آیسسکو است.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه تدوین تقویم گردشگری استان با جدیت دنبال می شود، اضافه کرد: در ایجاد موزه های مختلف(بزرگان دین، مردم شناسی و …)، تلاش برای بازگرداندن آثار مربوط به استان قم از موزه های سراسر کشور به استان و جذب سرمایه تلاش مضاعف خواهیم داشت.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.