بارگیری محموله دارویی حج تمتع امسال

به گزارش «تاریخ‌ما»، سید علی مرعشی در حاشیه بارگیری محموله دارویی و ارسال آن به مکه و مدینه برای حج تمتع امسال اظهار کرد: امسال حدود 400 قلم دارو و 360 قلم تجهیزات پزشکی مصرفی مجموعا با وزن تقریبی 50 تن بارگیری شد و به گمرک فرودگاه امام خمینی ارسال می‌شود تا پس از انجام تشریفات گمرکی به دوبی و از آنجا به جده ارسال شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: بر اساس مقررات عربستان سعودی از 15 شوال تا 15 ذیقعده باید داروها را ارسال کنیم زیرا قبل و بعد از این زمان اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تیمی نیز فردا عازم جده می‌شود تا پیش از رسیدن داروها در آنجا حضور داشته باشد و بتواند مقدمات لازم را انجام دهد و پس از آن داروها و تجهیزات پزشکی در انبارهای ما در مکه و مدینه نگهداری می‌شود.

مرعشی در مورد امکانات پزشکی ایران در حج تمتع گفت: یک بیمارستان با امکانات کافی شامل ICU و CCU و اورژانس و با حضور متخصصان مورد نیاز در مکه داریم. همین طور با توجه به اینکه در حج امسال اقامت در مدینه کاهش پیدا کرده است پلی کلینیک‌های ما به صورت شبانه روزی در مدینه خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مجموعا بیش از 500 نفر کادر درمانی خدمات رسانی خواهند کرد که این کار در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و تعدادی از کادر درمانی نیز در مجموعه اسکان زائران خدمات پزشکی ارائه خواهند داد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه حجم داروها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، گفت: ما بر اساس میزان مصرفی که در سال‌های گذشته وجود داشت دارو و تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده‌ایم زیرا تمام کشورها موظفند پس از پایان حج، داروهای باقیمانده خود را برگردانند و با توجه به اینکه این کار نیز هزینه‌ای در پی خواهد داشت سعی می‌کنیم که با محاسبه دقیق میزان مصرف را تامین کنیم.

او همچنین گفت: تیم‌های پزشکی قبل از استقرار زائران اعزام می‌شوند و آخرین تیم پزشکی پس از بازگشت تمام حجاج به ایران باز خواهند گشت.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.