گشایش نمایشگاه قرآن و عترت در قم/ تعویض رایگان قرآن‌های فرسوده

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سید موسی حسینی کاشانی ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، از گشایش ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از یکشنبه شب ۶ خردادماه در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم به مدت یک هفته گشایش می‌یابد.

وی با اشاره به ساعت آغاز به کار این نمایشگاه گفت: ششمین نمایشگاه قرآن و عترت از یک ساعت پس از افطار یعنی ساعت ۳۰ و ۲۱ دقیقه تا ۲ بامداد میزبان علاقمندان به معرفت الهی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را آشنایی با آخرین دستاوردهای قرآنی موسسه‌های فرهنگی و قرآنی استان قم در زمینه کتاب، محصول‌های هنری با موضوع قرآن و عترت و نرم افزارهای قرآنی تولیدی استان قم ذکر کرد.

توجه جدی به بخش کودک و نوجوان

حسینی کاشانی با اشاره به برخی ویژگی‌های خاص این نمایشگاه گفت: توجه جدی به بخش کودک و نوجوان با رویکرد قرآنی از جمله ویژگی‌های مهم نمایشگاه قرآن و عترت در سال جاری محسوب می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های جنبی در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرای برنامه‌های جنبی و متنوع قرآنی در کنار این نمایشگاه؛ افزایش معنویت مورد انتظار در این مجموعه است؛ زیرا پرداختن به قرآن و عترت یکی از اولویت‌های جدی در استان قم به شمار می‌رود.

فعالیت بیش از ۱۰۰ موسسه قرآنی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فعالیت بیش از ۱۰۰ موسسه قرآنی در قم خبر داد و تصریح کرد: بیشتر این مؤسسات به صورت ملی و فراملی فعالیت دارند که موجب شده تا قم از نظر تولید محصولات هنری با موضوع قرآن حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه حضور مؤسسات قرآنی فعال از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه محسوب می‌شود، گفت: ترجمه قرآن، حفظ و قرائت، قصه‌های قرآنی، تولید نرم افزارهای قرآنی و فعالیت‌های هنری با محوریت قرآن از جمله فعالیت‌های تخصصی مؤسسات قرآنی قم محسوب می‌شود.

حسینی کاشانی همچنین از تعویض رایگان قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های جدید در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت اعتباری و تعداد قرآن‌های در نظر گرفته شده برای تعویض، از شهروندان درخواست داریم برنامه طرح تعویض قرآن را به شب‌های آخر نمایشگاه موکول نکنند.

انتخاب غرفه‌های برتر توسط مردم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به آسیب شناسی و نظرسنجی از مخاطبان این نمایشگاه برای شناسایی نقاط ضعف و قوت آن به صورت جدی خبر داد و عنوان کرد: به صورت ویژه و برای نخستین بار از غرفه‌های برتر که از سوی مردم انتخاب می‌شوند؛ تقدیر خواهد شد.

وی، اجرای خوشنویسی به صورت زنده، ارائه آثار هنری تجسمی، عکس و صنایع دستی مانند انگشتر سازی و برگزاری مسابقات قرآنی به همراه اجرای زنده برنامه‌های قرآنی را از برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه ذکر کرد.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: امسال با تجمیع نمایشگاه قرآن و عترت در مجتمع ناشران و افزایش شمار ناشران مؤسسات قرآنی، انتظار داریم شمار بازدیدکنندگان نیز افزایش یابد.

۲ استودیوی قرآنی در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح ۲ استودیوی قرآنی تا پایان سال جاری در قم خبر داد و گفت: نخستین استودیوی قرآنی با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال آماده شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: دومین استودیوی قرآنی نیز مقدمات آن فراهم شده که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

ادغام دو اتحادیه قرآنی در قم

حسینی کاشانی از ادغام دو اتحادیه قرآنی در قم خبر داد و گفت: با ادغام این دو اتحادیه یک اتحادیه واحد قرآنی تشکیل شد که هدف از این اقدام را می‌شود حذف موازی کاری، حمایت‌های یکسان و پیگیری مناسب‌تر مطالبات تشکل‌های قرآنی، عنوان کرد.

حسینی کاشانی از اجرای سیاست حمایت از قرآن‌های با خطوط بومی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این چاپ قرآن با خط عثمان طاها کمتر شده و سیاست حمایت از قرآن با خطوط اساتید داخلی جایگزین می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.