پرونده ثبت جهانی برج رادکان در دستور کار قرار دارد

به گزارش «تاریخ‌ما»، علی‌اصغر مونسان 17 اردیبهشت‌ماه در چناران در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که ثبت جهانی برج “رادکان” در دستور کار سازمان میراث فرهنگی  است، گفت:اما قبل از آن یک و دو پرونده ثبت جهانی در دستور کار است، باید اشاره کرد که کشور ما نیز در طول سال، فقط یک پروژه را می‌تواند ثبت جهانی کند. 

وی با اشاره به آماده‌سازی “سند جامع توسعه گردشگری کشور” تا پایان سال 96 ، اظهار کرد: در حال حاضر برای تصویب در هیات دولت آن را به دولت تقدیم کردیم، به محض آنکه این سند به تصویب برسد در ذیل آن آئین‌نامه مربوطه تنظیم و ابلاغ خواهد شد و این اقدام کمک بسیاری به توسعه گردشگری و هدفمند شدن آن خواهد کرد، تا همه بخش‌های گردشگری کشور در یک مسیر واحد گام بردارند. 

معاون رییس جمهور درباره تامین ارز مسافران خاطرنشان کرد: مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی کشور موضوع تامین ارز را دنبال کرده و به طور مرتب به مردم گزارش می‌دهند؛ دولت اعلام کرده که تمهیدات لازم را برای همه کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند درنظر گرفته است و ما به لحاظ منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: در حال حاضر توزیع ارز به صورت هدفمند انجام می‌گیرد، به عنوان مثال در بخش واردات کالاهای ارزان و ماشین آلات مورد نیاز صنایع و همچنین مسافران برای یک بار سفر، ارز 4 هزار و 200 تومان تدارک شده است و بانک‌های عامل این پرداخت‌ها را انجام می‌دهند تا مردم از ارزی که دولت تعیین کرده است استفاده کنند. 

مونسان گفت: در حوزه گردشگری در دو بعد داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کردیم و فرصت‌های خوبی را برای رونق گردشگری داخلی به استانداران کشور و مدیران کل استان‌ها تعریف کردیم.

وی افزود: بیش از 70 میلیون نفر شب‌اقامت در کشور در ایام نوروز، رکوردی بی‌نظیری در نوروز بود و نوروز امسال شاهد رونق گردشگری داخلی بودیم به طوری که در مناطقی مانند استان کهگیلویه و بویراحمد 204 درصد اقامت رشد داشت.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: استان خراسان رضوی به لحاظ وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در آن جزو استان‌های برتر در حوزه گردشگری است و گردشگری طبیعی در خراسان رونق زیادی دارد همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی خوبی است. 

وی با بیان اینکه تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا گردشگری داخلی رشد کند، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری روند خوبی دارد و حدود هزار و 700 پروژه زیرساختی در حوزه گردشگری در کشور در حال اجرایی شدن است و بنا داریم 1250 پروژه را تا پایان دولت به اتمام برسانیم که 336 پروژه مربوط به خراسان رضوی است و از این عدد 129 پروژه مربوط به ساخت هتل است که با اتمام این پروژه‌ها 34 هزار تخت به ظرفیت اقامتی مشهد افزوده خواهد ‌شد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.