موجودی پرونده های حوزه قضائی فاریاب ۴ درصد کاهش یافته است

 به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدباقر اسلامی عصر یکشنبه در آیین تودیع ومعارفه رئیس حوزه قضائی شهرستان فاریاب اظهار داشت: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۰ پرونده در حوزه قضائی شهرستان فاریاب مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با تلاش کارکنان قضائی و اداری موجودی پرونده های آخر سال ۹۶ نسبت به ابتدای سال چهار درصد کاهش یافته است.

 اسلامی تصریح کرد: اقامه عدل و استقلال دستگاه قضائی، دسترسی آسان به عدالت، ایجاد امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با فساد و کوتاه کردن مسیر دادرسی از جمله موارد مهمی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به عنوان نقشه راه دستگاه قضائی تبیین کرده اند.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استقلال طلبی که در فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اشاره شده است از اصول و بایسته های امر قضاء است که مجموعه قضائی باید در برابر تهدیدها، تطمیع ها مقاومت کند.

 وی ادامه داد: اقتدارطلبی به معنای ایستادگی بر حرف حق واجرای عدالت بدون هرگونه تزلزل است که اگر قاضی این امر را سرلوحه کار خود قرار دهد می تواند مدعی باشد که اقامه عدل نیز کرده است.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان برضرورت دسترسی آسان شهروندان به عدالت تاکید کرد و افزود: رعایت قانون مسیر و راه قاضی را تعیین می کند و در اعمال قانون تمامی افراد باید تمکین کند تا زمینه دسترسی آسان به عدالت به معنی واقعی تحقق یابد.

اسلامی گفت: ایجاد امنیت اجتماعی با بکارگیری توان همه عوامل موثر بر فرایند اجتماعی روحانیون، مصلحان، ریش سفیدان و معتمدان محلی برای اصلاح ذات البین بین آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی محقق می شود.

وی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم به عنوان راهکاری که ریشه در مبانی دارد و از دیدگاه مقام معظم رهبری باید در سرلوحه کار قرار گیرد و با اشاعه فرهنگ صلح وسازش از ورود به زندان ها جلوگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: یکی از معظلاتی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است، مباحث مربوط به دعاوی خانواده است و یکی از جهت گیری های مثبت این است که مراجع قضائی با استفاده از ظرفیت افراد مصلح ومتدین و ائمه جمعه و جماعات از تزلزل بنیان خانواده جلوگیری کنند.

وی افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم چه در زمینه جرائم وچه آسیب های اجتماعی امکان پذیر نیست مگر اینکه تمامی دستگاه های مسئول به وظایف قانونی خود جهاد گونه عمل کنند.

اسلامی ادامه داد: هرچند به موجب قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم برعهده قوه قضائیه گذاشته شده است اما آنچه فهمیده می شود محوریت با این دستگاه است ولی پیشگیری امری فراسازمانی و با تعامل با همه دستگاه ها امکان پذیر است.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: سالاری، رئیس جدید حوزه قضائی شهرستان فاریاب دارای تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد در رشته جزاء و جرم شناسی است و  فعالیت قضائی خود را از سال ۱۳۹۱ در استان کرمان آغاز و در سمت های مختلفی از جمله دادیاری، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب عنبرآباد، قاضی شورای حل اختلاف عنبرآباد و جانشین دادستان عمومی وانقلاب عنبرآباد خدمت کرده است و از قضات خوش نام در دستگاه قضائی به شمار می رود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.