رعایت حقوق شهروندی از وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام علی شکری عصر شنبه در نشستی با شرفیه رئیس گروه ارزیاب ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری سمنان به میزبانی دفتر خود در شاهرود، ضمن بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی از وظایف ذاتی کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی است که درباره آن برنامه‌های متنوعی به اجرا درمی‌آید، تأکید کرد: یکی از سازوکارهای اساسی این نهاد در مقوله حقوق شهروندی، استفاده از ظرفیت‌ها همچون روحانیان، مداحان، هیئات مذهبی و … است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن ظرفیت‌هایی مانند روحانیان اعزامی و مستقر، شبکه تبلیغی شامل مداحان، تشکل‌های دینی و مذهبی، هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی و دینی، بانوان فرهیخته، رسانه‌های دیجیتال و مکتوب و … همواره در تلاش است که به تبیین حقوق شهروندی و ضرورت آن بپردازد.

دین اسلام بر رعایت حقوق شهروندی تاکید دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر تحقق حقوق شهروندی، گفت: رعایت حقوق مردم بارها و بارها در اسلام تحت عناوین مختلف شامل حقوق همسایه، حقوق مردم بر دولت و دولت بر مردم، حقوق عامه و … مورد تأکید قرارگرفته و لذا تبیین این موارد درست همان رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است.

شکری بابیان اینکه امروز نیازمند قشری هستیم که احکام دینی را به زبان امروزی تفسیر کند و آن قشر، مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود، تأکید کرد: تلاش داریم تا مردم را با ابعاد مختلف حقوق شهروندی آشناسازیم.

وی افزود: رعایت حقوق شهروندی در عرصه‌های مختلف زندگی شهری، رعایت حقوق دیگران، کاهش بروکراسی اداری و … درنهایت به رضایتمندی مردم منجر می‌شود که این امر همانا یکی از نتایج مطلوب حقوق شهروندی محسوب می‌شود لذا مسئولان اداری و اجرایی نیز باید به این امر نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

آستانه صبر مدیران و کارکنان دولت بالا رود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آگاهی‌دهنده در خصوص حقوق شهروندی توسط ادارات و نهادهای دولتی و اجرایی تأکید کرد و گفت: رفع خلاء های قانونی، رضایتمندی مردم، تکریم ارباب رجوع، آسیب شناسی در راستای ماموریت دستگاه های مختلف و … در زمره نکاتی هستند که می توانند به تحقق حقوق شهروندی کمک کنند.

شکری بر ضرورت صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد و بیان داشت: باید گلوگاه های مشکلات مردم شناسایی و رفع شوند، از سوی دیگر ما باید در راستای ارتقای آستانه تحمل مدیران و کارکنان دولت نیز اقدام کنیم تا شاهد تکریم بیش از پیش ارباب رجوع باشیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.