منبر خوانی در مساجد استان زنجان جانیفتاده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، افزود: امسال خداوند به ما عنایت کرده تا از این فرصت ایجادشده نسبت به دعوت مردم نسبت به معنویت استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه همایش طلایه‌داران تبلیغ چند سالی است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه منبر از مساجد استان جمع شده و منبر خوانی در مساجد استان زنجان جا نیفتاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان بر تزریق امید به جامعه از منبر مساجد تأکید کرد و افزود: دشمن‌شناسی، بصیرت افزایی و شناخت تکلیف در بین مردم تقویت شود. 

خاتمی به قرائت آموزش قرآن در مساجد استان تأکید کرد و افزود: ۵۰ خانه عالم در روستاها به دلیل نبود روحانی و عالم تخریب‌شده و این امر خوب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان  و امام‌جمعه گفت: قدرت ایران قابل‌مقایسه با گذشته نیست و امروز به مرحله‌ای رسیدیم که ازنظر دفاعی و نظامی حرف اول را می‌زنیم و امروز که نسل سوم و چهارم انقلاب را ندیده‌اند و باید فلسفه دفاع مقدس به جوانان گفته شود.

خاتمی به حضور کمرنگ روحانیون در مجالس ترحیم در مساجد انتقاد کرد و افزود: درگذشته هیچ مجلس ختمی بدون روحانی برگزار نمی‌شد.

وی ابراز کرد: جریان‌های سیاسی می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند دین و ولایت است و اگر روحانیون و مبلغان خود را وقف چیزی جز اسلام و ولایت‌فقیه کنند ضرر کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان افزود: مردم دین را از روحانیون گرفتند و تبلیغ را به‌عنوان تکلیف نگاه کنیم و در این میان باید روحانیون دین مردم را بر پایه سنت و قران بنا کنند چراکه اگر غیر این باشد دوام ندارد و مردم دین‌داری را شما گرفتند.

خاتمی لازمه مقابله با دشمنان را یک صدایی و پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: تنها باید با توسل به قرآن و پیروی از مقام معظم فتنه‌های دشمن را خفه کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.