تحکیم انسجام نیروهای درون نظام وظیفه مبلغان دینی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدرضا صالحی ظهر سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، با بیان اینکه روحانیون تاثیر زیادی بر پایداری و تفکرات عموم جامعه می گذارند، اظهار کرد: با این وجود روحانیون و طلاب و حتی دیگر تریبون داران مباحث مطرح روز را با کسب اطلاعات دقیق و با بیان درست و موقعیت شناسی مطرح کنند.

صالحی افزود: همچنین روحانیون و طلاب علاوه بر تبلیغ دین می توانند بر امید بخشی بر آینده ای روشن و نشاط مردم تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغ هنری سخت و ستونی است، تصریح کرد: تبلیغ برای هر حوزه ای مدت زمانی را نیاز دارد اما با وجود تغییر و تحولات روز جامعه تبلیغ در حوزه دین سخت تر می شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: مناسبت های مذهبی همچون ایام محرم، اعیاد و به ویژه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آگاه سازی مردم است.

صالحی در ادامه گفت: باوجود اینکه اسلام دینی کاملا علمی و به روز است اما اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی، برخی جریان ها دین را افیون جامعه معرفی می کردند.

وی همچنین درباره نوسان قیمت ارز و برنامه های دولت در این راستا اشاره کرد و افزود: ضروت دارد برای رفع فضای روانی حاکم در کشور و نیز گرانی های موجود، تمام اقشار جامعه کمک کنند و این نیازمند همدلی و همراهی است.

استاندار خراسان شمالی همچنین به وضعیت نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، خراسان شمالی در سال گذشته رتبه چهارم کمترین نرخ بیکاری را با عدد ۹.۷ درصد کسب کرد و همچنین توانستیم رتبه نخست را در نرخ مشارکت اقتصادی به دست آوریم.

صالحی با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ درآمدی رتبه دوازدهم کشوری را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر درآمد سرانه استان نسبت به میانگین کشوری حدود ۷۰ درصد است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.