ساماندهی ۲۲ هزار شیء تاریخی انجام شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدحسن طالبیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه ها که پیش از ظهر روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: سال گذشته اعتباراتی برای ما آمد. تلاش می شود که این اعتبارات در حوزه نرم افزاری موزه ها هزینه شود. افراد در سطح ملی و جهانی باید بتوانند در سیستم مجازی، موزه ها را ببینند. بنابراین در آینده کمتر موزه ای را خواهیم دید که شاهد تجهیزات نرم افزاری نباشد. این جدا از بسته های حفاظتی و بلیت الکترونیکی نیست.

طالبیان ادامه داد: نمایشگاههای آثار تاریخی استانی را به موزه ملی به خاطره تجربه ای که دارد، متصل می کنیم. ما می خواهیم نمایشگاه آثار تاریخی در استان ها بچرخد.

وی گفت: سال جاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی تفاهم کردیم تا تمام کارهای پژوهشی را به صورت مشترک هم افزایی کنیم تا فعالیت های پژوهشی برای کارهای کاربردی انجام شود. امیدوارم در سال جاری خبرهای خوشی از میراث فرهنگی بشنویم و آرزوی دیگرم این است که این مراسم سال آینده در یکی از شهرستان ها برگزار شود.

در ادامه این برنامه، احمد محیط طباطبایی مدیر ایکوم ایران گفت: تعاریف موزه در طی سالها تغییر کرده است و موزه های جدید، تعاریف جدیدتری از موزه را اعلام و ارائه کرده است. موزه جایی است که از تفکر انسان حفاظت می کند تا تفکرات انسان ها به یکدیگر نزدیک شود.

محیط طباطبائی ادامه داد: نشست جهانی و ادواری کمیته موزه شناسی در تهران در قالب موزه و تقدس برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.