انتقاد از مطالب منتشر شده درباره بودجه شورای تحول علوم انسانی

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل در مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب منتشر شده توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این کتاب‌ها نمونه کوچکی از کارهایی هستند که در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و توسط کسانی که تلاش زیادی در زمینه فرهنگ و علوم انسانی انجام می‌دهند، صورت گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید اعلام کنم که بودجه تخصیص یافته به شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی کاملا در راستای اهداف این شورا و با رعایت حداکثر صرفه جویی و بهره وری به مصرف می‌رسد.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکارانی که این کتاب ها را برای انتشار آماده کرده‌اند، گفت: در فاصله دو نمایشگاه سی‌ام و سی و یکم همکاران من تلاش بسیاری کردند و با کار خود بر ارزش و غنای علوم انسانی ایران اسلامی افزودند.

حداد عادل افزود: امیدوارم با انتشار این آثار به سهم خود به دریای زلال و مواج ایران اسلامی افزوده باشیم و به رشد دانش کمک شایانی کنیم.

همچنین دکترغلامرضا شمس معاون تالیف و پژوهش شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز در این مراسم با اشاره به مهمترین هدف شورا یعنی تحول در برنامه‌ها و محتوای کتب درسی گفت: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ۱۶ رشته درسی را عنوان اولویت فعالیت‌های خود تعیین کرده و تا به امروز ۷۳ برنامه را مصوب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: یازده عنوان کتاب جدید امروز رونمایی شد در حوزه‌های روانشناسی، علوم سیاسی، علوم تربیتی و علوم اقتصادی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سه راهبرد اسلامی‌سازی، بومی‌سازی و کارآمدی سرلوحه برنامه‌های مولفان همکار ماست.

«اصول و مبانی روابط بین الملل(۱) و(۲)»، «مبانی و اصول سیاستگذاری عمومی»، « فقه سیاسی»، « اندیشه‌های سیاسی در ایران باستان»، «مسائل آموزش و پرورش ایران»، «بانکداری اسلامی»، «مبانی و اصول مدیریت آموزشی»، «روان شناسی، دین و معنویت»، «روان شناسی سالمندان» و « تکنولوژی آموزشی پیشرفته» کتاب های رونمایی شده در این مراسم بودند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.