ضرورت کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین خرم‌آباد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه مدیریت آسیب‌شناسی اجتماعی در حاشیه‌نشینی شهر خرم‌آباد اظهار کرد: طرح توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین یک کار جدید است و برای اینکه به تمام جزئیات آن برسیم به زمان‌ نیاز داریم.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای این طرح تصریح کرد: این سازمان‌ها تاکنون در یک حوزه خاص کار می‌کرده‌اند و این‌یک کار جدید بوده و ارتباطی به وظیفه قبلی آن‌ها ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه دو جامعه روستایی و شهری داریم، یادآور شد: برخی محلات ایجادشده‌اند که نه شهری هستند و نه روستایی و هدفمان این است که در قالب این کار چنین مجموعه‌هایی معنای شهروند پیدا کنند و آن‌ها را ازلحاظ اجتماعی به شهر ملحق کنیم، چون ازلحاظ کالبدی به شهر پیوسته‌اند.

خجسته پور اضافه کرد: ساکنان این مناطق به علت فقر اجتماعی، فرهنگی و… نمی‌توانند مطالبه گری کنند و شرکت‌های تسهیلگر به آنجا می‌روند و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، چالش‌ها و آسیب‌ها با ارائه پیشنهاد و راهکار به دنبال حل آن خواهند بود.

وی تصریح کرد: در حقیقت شرکت‌های تسهیلگر زبان گویای مردم این محلات می‌شوند و بااعتباری که وجود دارد قرار است آسیب‌ها را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آن کمک کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند علاوه بر اطلاعات، نیروهای متخصص هم در اختیار این سمن‌ها قرار بدهند.

خجسته پور گفت: هدف ما کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی در این محلات بوده که لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق است.

وی افزود: قرار نیست امسال با این کار ۱۰ محله خرم‌آباد توانمند شوند و ممکن است چندین سال طول بکشد و مهم آغاز این طرح است که لازمه آن هم‌افزایی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: از این به بعد جمع‌آوری اطلاعات از طریق فرمانداری خرم‌آباد انجام می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.