۴۰۰۰ مداح اهل بیت (ع) در آذربایجان غربی شناسایی شد

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان اینکه در این زمینه تاکنون برای بیش از سه هزار مداح کارت هویت و شناسایی مداحی صادر شده است افزود: مداحان افراد تاثیرگذار هستند و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی ساماندهی این قشر می خواهد مادحین تاثیرگذار را شناسایی کند.

وی با اشاره به سامانه طوبی و ثبت اطلاعات مداحان در این سامانه افزود: این سامانه متشکل از مداحان، مسئولان هیئت های مذهبی، مسئولین انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی و تبلیغی است که در این سامانه ثبت می شوند.

مدیرکل تبیلغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش سازنده ی مداحان در جامعه ادامه داد: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی هفت مرکز آموزش مداحی وجود دارد که از این تعداد ۵ مرکز آموزشی در شهرستان ارومیه فعالیت می‌کنند و اداره ی کل تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد تعداد این مراکز آموزشی را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی طرح ساماندهی مداحان، از سال ۹۱ شروع به سطح بندی مادحین با برگزاری آزمونهای کتبی و شفاهی کرده و تاکنون در این راستا بیش از ۲۰ آزمون برگزار کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین از شناسنامه دار شدن دو هزار هئیت مذهبی در استان خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع سه هزار هیئت مذهبی در استان بیش از دو هزار هیئت ساماندهی، ثبت و شناسنامه دار شده اند.

وی با تاکید بر توانمندسازی هیئت های مذهبی استان و آسیب شناسی مداحی و توسعه عزاداری های سنتی با اشعار سنتی و آئینی بیان داشت: در این چارچوب تاکنون چندین همایش و ۳ کارگاه آموزشی تخصصی با حضور اساتید برجسته برای اعضای هیئت های مذهبی برگزار شده و تا پایان سال نیز برگزاری این کارگاه های تخصصی ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام داداش زاده با اشاره به نقش بسیار مهم هیئت های مذهبی و اعضای هیئت رئیسه ی شورای هیئات مذهبی درجهت نشر فرهنگ عاشورا گفت: امروزه برای جلوگیری از خرافات و نفوذ دشمن، آسیب شناسی عزاداری ها و مداحی های مربوط به ائمه ی اطهار (ع) باید در اولویت برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی آسیب شناسی مسائل دینی و مذهبی را از مهمترین وظایف هیئت های مذهبی عنوان و تصریح کرد: هیئت های عزاداری از اقشار فرهنگ ساز جامعه هستند و برنامه هایی که در مناسبت های مختلف برگزار می‌شود باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.