توسعه ظرفیت های تجاری و سفرهای دریایی در بندر آستارا دنبال می شود

به گزارش «تاریخ‌ما»، مهندس «حسین چراغی» در مراسم افتتاح پروژه‌های بندر آستارا که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استاندار گیلان انجام شد، با بیان این‌که منطقه ویژه آستارا غربی‌ترین بندر شمال کشور است، اظهار کرد: بندر آستارا با کاربری تجاری و گردشگری یکی از بنادر کلیدی استان و کشور به شمار می آید.

وی افزود: بندر آستارا به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک می‌تواند در مسیرهای واردات و صادرات و ترانزیت کشور نقش بسزایی ایفا کند، از این‌رو در طرح توسعه بندر آستارا که مورد تأکید سازمان بنادر و دریانوردی است، سعی شده این بندر را در دو زمینه توسعه ببخشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با تأکید بر لزوم توسعه تجاری و تقویت ظرفیت های تجاری منطقه و توسعه گردشگری و سفرهای دریایی در بندر آستارا، یادآور شد: از حیث قرار گرفتن بندر آستارا در نزدیکی کشورهای سی.آی.اس به ویژه آذربایجان این مهم را دنبال می‌کنیم.

چراغی، با بیان این‌که طرح توسعه بندر آستارا در دو زمینه مذکور صورت می گیرد، گفت: توسعه بندر آستارا از سال 2009 به وسیله بخش خصوصی با قرارداد بلندمدت آغاز شده و طی سه سال اخیر رشد توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری سرعت بیشتری پیدا کرده است.

این مقام مسئول، از افتتاح 2 واحد شناور که به وسیله بخش خصوصی خریداری شده خبر داد و خاطرنشان کرد: یک ترمینال غلات با توجه به ظرفیت های جدید حوزه خزر نیز افتتاح خواهد شد تا ظرفیت های تجاری بندر را تقویت کند. هم‌چنین با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، سالن ارائه خدمات گمرکی را افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: با افتتاح سالن ارائه خدمات گمرکی می‌توانیم کد منطقه ویژه بندر آستارا را به‌وسیله همکاران به صورت عملی اجرایی کنیم. امیدواریم این حضور برای شهرستان آستارا منشاء اثر باشد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.