رسانه ها در تقویت جایگاه نهاد نماز جمعه همراهی کنند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، اولین جلسه خادمین رسانه ای نهاد نماز جمعه قزوین روز شنبه در محل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در این نشست رسانه ای با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اظهارداشت: نماز جمعه از سنگرهای مهم دینی برای طرح مشکلات مردم و بیان مسائل سیاسی است که باید از آن بخوبی در فرهنگ سازی استفاده شود.

وی بیان کرد: سنگر نماز جمعه بهترین نهاد برای مقابله با تهاجم دشمن است و باید همواره مردم را هوشیار و آماده نگهداریم تا از دسیسه های دشمن غفلت نکنند.

رسانه ها در شناسایی آسیب ها نقش مهمی دارند

فاطمی نسب تصریح کرد: در اوضاع کنونی باید مراقب باشیم تا فتنه بی رنگی علیه نظام شکل نگیرد زیرا اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند چپ و راست در امان نخواهد بود و همه متضرر می شوند.

وی گفت: رسانه ها با توجه به ارتباط نزدیک با گروههای مختلف مردم و آشنایی با مشکلات و آسیبها می توانند برای ارتقاء جایگاه نماز جمعه کمک موثری باشند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: خبرنگاران می توانند با رصد چالش ها، مشکلات، آسیب ها و نیازهای مردم و انتقال آن به ائمه جمعه بستر خوبی برای طرح مسائل و حل آنها مهیا کنند.

فاطمی نسب بیان کرد: اگر ارتباط ائمه جمعه با رسانه ها بیشتر شود می توانیم از واقعیت های جامعه مطلع شده و این جایگاه را برای طرح مشکلات اساسی و پاسخگو کردن مسئولان تقویت کنیم.

وی از مسئولان خبرگزاری ها و نشریات محلی و سایتهای خبری خواست با ارتباط رسانه ای و طرح دیدگاه و ایده های نو مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را در مدیریت بهتر  نهاد نماز جمعه یاری کنند.

فاطمی نسب گفت: برای مناسب سازی مصلی ها و مکانهای برگزاری نماز جمعه، برای تردد و حضور معلولان و نیز در اختیار گذاشتن تریبونهای نماز جمعه برای بیان دغدغه های معلولان آمادگی داریم.

وی اظهارداشت: برای تجلیل از مقام ائمه جمعه بزودی از تمبرحجت الاسلام موسوی امام جمعه فقید شهرستان آبیک رونمایی خواهیم کرد.  

در این نشست حاضران دیدگاه خود را برای تقویت جایگاه نماز جمعه و تقویت ارتباط با امامان جمعه مطرح کردند.

تشکیل جلسات مستمر بین رسانه ها و امامان جمعه، حضور ائمه جمعه در دفتر خبرگزاری ها و نشریات برای آشنایی با روند کار، استفاده از مشاور رسانه ای از سوی ائمه جمعه، بهره گیری از افراد خوش فکر در شورای سیاست گذاری و ستادهای نماز جمعه، افکار سنجی برای اسیب شناسی نمازهای جمعه، طرح مشکلات منطقه ای و محلی در خطبه ها، پیش بینی برنامه های متنوع در مراسم قبل از خطبه های نماز جمعه از دیگر پیشنهادهای فعالان رسانه ای استان بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.