موسسه آموزش عالی رجاء قزوین به دانشگاه تبدیل شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آرش حاجی کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن کنفرانس دانشگاه در خصوص ارتقاء موسسه آموزش عالی رجاء به دانشگاه گفت: همزمان با نیمه شعبان پس از ۵ سال پیگیری مستمر و تامین شرایط لازم با ابلاغ وزارت علوم توانستیم زمینه ارتقاء این مرکز آموزش عالی را فراهم کنیم و امروز در ردیف ۲۰ دانشگاه برتر کشور قرار داریم.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با بیست سال سابقه فعالیت و سه دانشکده در ۴۷ رشته دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد زمینه تحصیل بیش از  ۵ هزار دانشجو را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی رجاء قزوین بیان کرد: پذیرش دانشجو در سه گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، شاخه های کار و دانش، فنی و حرفه ای، در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی، انجام می شود.

وی گفت: در دانشکده علوم اجتماعی در رشته های حسابداری، تربیت بدنی، روان شناسی، حقوق و اقتصاد با ۱۴۰۰ دانشجو، در رشته های فنی و مهندسی برق، کامپیوتر، صنایع، معماری، شهرسازی و عمران تعداد ۱۷۰۰ دانشجو، در سه مقطع، در کاردانی و کارشناسی هم ۱۳۰۰ دانشجو تحصیل می کنند.

۵۱۷۰ دانشجوی فعال و غیر فعال

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی رجاء قزوین تصریح کرد: مجموع ظرفیت دانشگاهی این مجموعه ۵۱۷۰ دانشجوست و به عنوان دانشگاهی کارآفرین در مسیر تربیت آینده سازان کشور تلاش می کند.

وی اضافه کرد: مهمترین رسالت ما در این واحد دانشگاهی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است لذا تلاش می کنیم با کیفیت بخشی به فعالیتهای خود با مهارت آموزی بتوان برای فارغ التحصیلان کار ایجاد کرد.

تنظیم سند چشم انداز ۲۰ ساله دانشگاه رجاء

حاجی کریمی اظهارداشت: برای ارتقاء سطح این مرکز آموزشی سند چشم انداز ۲۰ ساله دانشگاه را تهیه کردیم و با بررسی وضعیت هیئت علمی و توجه به کیفیت آمزوشی و نیز کاربردی بودن پایان نامه و مقاله ها زمینه ارتقاء جایگاه علمی این واحد آموزش عالی را فراهم کردیم.

وی اضافه کرد: شعار دانشگاه در سال جاری توجه به کیفیت و تقویت کارآفرینی است و در این راستا با امضاء تفاهم نامه با کارخانه ها، حوزه های اجرایی، استانداری، شهرداری ها درصددیم ارتباط این دانشگاه را با صنعت برقرار کنیم.

۱۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه رجاء

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی رجاء اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و با توجه به کاربردی بودن رشته های آن خوشبختانه ۸۰ درصد افراد پس از تحصیل مشغول کار شده اند.

وی تصریح کرد: با داشتن فضاهای ورزشی مناسب و در اختیار داشتن دو زمین چمن، دو سالن سرپوشیده برای رشته های داخل سالنی، فوتسال، بسکتبال و یک سالن ۸۰۰ مترمربعی برای رشته های تربیت بدنی زمینه فعالیتهای ورزشی برای دانشجویان مهیا شده است.

حاجی کریمی اظهارداشت:ازمجموع ۳ هکتار محوطه دانشگاه حدود دو هکتار محوطه سازی شده و ۵ هزار مترمربع فضای آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی گفت: ساختمان کتابخانه دانشگاه با ۸۰۰ مترمربع زیربنا، مخزن با گنجایش ۵۰ هزار جلد کتاب، بخش مرجع، سالن مطالعه خواهران و برادران، ۷ سیستم اطلاع رسانی، ۲۵ هزار مدرک چاپی و الکترونیکی، در اختیار دانشجویان است.

حاجی کریمی گفت: سه فصل نامه علمی در دانشگاه منتشر می شود که در بخش های گروه اقتصاد، مدیریت وحسابداری است که از فصل نامه های معتبر کشوری است و در سال قبل هم ۶۰ مقاله ISI در حوزه های علمی و پژوهشی منتشر شد که رویکرد ما این است که مقاله و پاین نامه ها به سمت کاربردی و عملیاتی شدن هدایت شود.

اجرای ۲۱۷ کار فرهنگی در دانشگاه/ الگوی دانشگاهی کارآفرین

وی اضافه کرد: رویکرد دانشگاه اولویت دادن به کارهای فرهنگی است که در این راستا در سال گذشته ۲۱۷ مورد فعالیت فرهنگی صورت گرفته و امسال هم کیفیت بخشی به کارها در اولویت است.

حاجی کریمی گفت: ساماندهی هیئت علمی دانشگاه، ایجاد کانون فارغ التحصیلان، کیفیت بخشی به امور، راه اندازی دفتر ارتباط بین المللی، تشکیل انجمن های دانشجویی از کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد اعضاء هیئت علمی دانشگاه رجاء ۴۰ نفر به صورت تمام وقت: ۱۰ نفر عضو نیمه وقت و ۲۰۰ استاد مدعو و حق التدریسی داریم.

راه اندازی ۳ رشته جدید در مقطع دکتری

وی از راه اندازی سه رشته جدید در مقطع دکتری خبرداد و گفت: پس از ارتقاء وضعیت موسسه به دانشگاه درصددیم رشته های مدیریت، جسابداری و تربیت بدنی را در مقطع دکتری از سال اینده در این دانشگاه ایجاد کنیم و نگاه ما کاربردی بودن و داشتن بازار کار است.

حاجی کریمی اظهارداشت: با دانشگاه علوم پزشکی هم هماهنگی لازم صورت گرفته تا بزودی رشته های پیراپزشکی را نیز راه اندازی کنیم تا سبد علمی دانشگاه تکمیل شود.

حاجی کریمی گفت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص پذیرش دانشجو در برخی واحدهای دانشگاهی کشور ایجاد شده روکیرد به رشته های سنتی کمتر شده و رشته هایی که بازار کار داشته باشد در اولویت و مورد توجه جوانان است که ما نیز رشته های اقتصاد شهری و مدیریت فنآوری اطلاعات و آی تی باید مورد توجه قرار گیرد که ما نیز در این دانشگاه این رشته ها را مورد توجه قرار داده ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.