کنگره بین المللی ژنتیک ایران از فردا در تهران برگزار می شود

به گزارش سایت «تاریخ ما»، دکتر محمود تولایی رئیس انجمن ژنتیک ایران، گفت: این گردهمایی بزرگ علمی ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در سالن اجلاس سران با حضور اساتید، اندیشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با توجه به محورهای مهم برگزاری این کنگره، افزود: در عرصه های تخصصی ژنتیک انسانی و پزشکی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم ها، منابع ذخایر ژنتیک، سلول های بنیادی، بیوانفورماتیک، ژنتیک حیوانی، تکنولوژی های جدید و پیشرفت های تکنولوژی فناوری های جدید و کاربردی در زمینه های ژنتیک قانونی و تعیین هویت و مباحث اخلاقی و ایمنی زیستی از جمله محورهای مهم این کنگره است.

رئیس سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران یادآور شد: در مجاورت برگزاری این کنگره ، پانل های تخصصی در خصوص ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، سلول های بنیادی و اخلاق و ژنتیک جنایی و تبار شناسی در ژنتیک باستانی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزاری می شود.

وی با بیان اینکه در چند هم اندیشی با حضور مشترک دانشمندان این حوزه و مقامات اجرایی مرتبط در کشور ، موضوعات فناوری های نوین ویرایش ژنی، فرصتها و چالشها، صیانت از ذخایر ژنتیکی و مدیریت بر داده های ژنومی، چالشها و راهکارها، محاسن و معایب الحاق به کنوانسیون UPOV (اتحادیه بین المللی حفاظت از ارقام جدید گیاهی UPOV ) نیز برگزارخواهند شد. کمیته های علمی برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه ژنتیک و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده برگزار خواهد داشت، بیان کرد: در این کمیته ها مباحث مربوط به ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم ها ، سلول های بنیادی و منابع ژنتیک بررسی می شود.

تولایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: تعدادی از مقالات در قالب سخنرانی و تعدادی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن ژنتیک ایران ادامه داد: این دوره از کنگره با همکاری انجمن ژنتیک آلمان برگزار می شود. این کنگره برای شرکت کنندگان در رشته های مرتبط تا ۱۱.۵ امتیاز و سایر رشته ها ۵ امتیاز بازآموزی متناسب با ۲۳ رشته تخصصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و … برخی از پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور در این گردهمایی حضور پیدا خواهند کرد. 

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.