بخش موسیقی جوانان در پردیس راه اندازی می شود

مجتبی قارداشی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار داشت: در سال پیش رو برنامه های خوبی برای انجمن موسیقی  ازجمله برنامه آوا  و  نوا همایش های موسیقی به  مناسبت‌های مختلف ، تشکیل  جلسات کارگاههای دائم و موقت سازها و نواها، جلسات ماهیانه نقد موسیقی برگزار می شود، که امیدوارم بتوانیم با تامین بودجه مورد نیاز برنامه ها را به صورت صدرصدی به مرحله اجرا برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی بخش جوان انجمن گفت: در این بخش سعی داریم، فعالیت ها و آموزش ها را از مرحله  مبتدی آغاز کنیم، بنابراین ایجاد کلاس ها و کارگاههای ویژه جوان و نوجوان ،تامل و استفاده ازتجربیات انجمن های فعال در استان، شناسایی و حمایت از نخبگان این رشته هنری، ایجاد بسترهای مناسب جهت اجراهای گروهای جوان و نوجوان ،برگزاری تورهای هنری ویژه جوانان و نوجوانان از برنامه های سال جاری انجمن در این بخش است.

رییس انجمن موسیقی پردیس خاطر نشان کرد: در برنامه سالیانه انجمن، درخواست برگزاری جشنواره موسیقی در سطح شهرستان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده و امیدوارم با صدور مجوز وتامین بودجه این مهم که برای اولین  بار در سطح منطقه اتفاق می افتد، اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به نیاز آهنگسازان و خوانندگان به شناخت هر چه بیشتر شعر فارسی و ارتقاء سطح کیفی متون آهنگ ها، بنابراین انجمن موسیقی، کلاسهای شعر شناسی ، ترانه سرایی و تلفیق شعر و موسیقی را  به صورت هفتگی برگزار می کند.

قارداشی در پایان با اشاره به جمعیت نزدیک به ۴۰۰ نفره انجمن موسیقی افزود: با توجه به این که بودجه مستقیم برای انجمن‌ها تعریف نشده، منابع مالی انجمن بسیار اندک و ناچیز است  و جوابگوی برآورد نیاز مالی جهت فعالیت های  این جمعیت نیست. 

رییس انجمن موسیقی شهرستان پردیس  اذعان داشت:  با توجه به کمبود امکانات و عدم وجود سالن های اجرا با ظرفیت مناسب، جلب حامی مالی در منطقه بسیار مشکل و تا حدودی نا ممکن شده که نیاز به حمایت  بیشتر مسئولین در زمینه موسیقی و به کار گیری  و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در این  خصوص داریم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.