ضرورت ارتقای ظرفیت های آموزشی مردم محور برای کنترل بحران ها

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی محمد احمدی ظهر چهارشنبه در دیدار با پرسنل هلال احمر استان افزود: تحقق این مهم تاثیر بسزایی در کاهش مصدومیت ها،  مشکلات و تبعات ناشی از حوادث دارد.

احمدی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از مصدومین زلزله اخیر بر اثر خروج نا ایمن از منازل و اماکن مصدوم شده اند، عنوان داشت: ارتقای آموزش های مردم محور در استان ضروری است.

احمدی با اشاره به زلزله خیز بودن زاگرس، ابراز داشت: باید در حوزه زلزله شناسی و حوزه های زیرساختی و سازمانی این بخش، اقدامات مناسب تری انجام شود.

احمدی با تاکید بر اهمیت آموزش،  تصریح کرد: مواردی مانند سانحه سقوط هواپیما و زمین لرزه، موضوع آموزش و انجام اقدامات پوششی و تجهیز را محسوس تر نشان می دهد.

استاندار ابراز داشت: باید آمادگی داشته باشیم و حوادث همیشه در کمین است.

وی ابراز داشت: فلسفه هلال احمر استفاده از ظرفیت های انسان های ایثارگر و با دید نودوستانه و انسان دوستانه است.

احمدی خاطرنشان کرد: نگاه و فلسفه وجودی هلال احمر کنترل و کمک در زمان خطرات، آسیب ها، حوادث و ارتقای ظرفیت های آموزشی است.

استاندار گفت: ‌حوادث پیامدهای اجتماعی و روانی دارد، که حفظ آرامش جامعه و تزریق آرامش و امنیت روانی نیز از جمله وظایف نیروهای هلال احمر است.

وی واکنش عقلانی و به دور از احساسات در حوادث را از جمله لازمه های فعالیت نیروهای هلال احمر در شرایط سخت و بحران ها دانست.

احمدی تحقق آموزش ها و مانورها در مناطق احتمالی حوادث را ضروی دانست و بیان کرد: باید مسیرها و راه های مانور بهتر در مناطق مختلف حادثه خیز عملیاتی شده تا در شرایط بحرانی خروجی مناسب تری از عملکردها داشته باشیم.

استاندار بیان ضعف ها را از جمله عوامل مورد نیاز برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد ها دانست و گفت: اقدامات توسعه ای در این حوزه مورد تاکید است.

احمدی با بیان اینکه راه اندازی سوله بحران در استان ضروری است، اظهار کرد: همچنین هدفگذاری ایجاد بیمارستان صحرایی در استان انجام شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.