افزایش رشته‌های دانشگاه میبد در سال آینده/کمبود کلاس داریم

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عباس کلانتری ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه دانشگاه میبد دارای سه دانشکده مصوب الهیات، علوم انسانی و ایران‌شناسی و دانشکده فنی و مهندسی است، اظهار داشت: در این دانشگاه ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و چهار رشته در مقطع دکتری دایر است.

وی از تصویب طرح پنج ساله دانشگاه میبد خبر داد و بیان کرد: با تصویب این طرح، آمار دانشجویان دانشگاه آیت الله حائری میبد از هزار و ۹۰۰ نفر فعلی به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

کلانتری تصریح کرد: با اجرای این طرح و افزایش تعداد رشته ها و دانشجویان، به طور قطع در سال آینده با کمبود کلاس درس مواجه خواهیم بود که امیدواریم خیران در این زمینه ورود کرده و در احداث فضاهای مورد نیاز همراهی کنند.

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد بیان کرد: اگر خیران در ساخت کلاس درس، سوله ورزشی و …، تا مرحله اسکلت بندی همراهی کنند، دانشگاه میبد بقیه پروژه را به نام خیر با پروژه دولتی به پایان خواهد رساند.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه میبد با کمبود کارمند مواجه است، اظهار داشت: از آنجا که اجرای طرح آمایش از اولویت‌های وزارت نیرو است، ما نیز در تلاش هستیم تا با اجرای این طرح، نیروهای دولتی مازاد سایر دانشگاه‌ها را جذب کنیم.

کلانتری یادآور شد: در دانشگاه میبد نیز به منظور اجرای طرح آمایش، ۲۰ نشست با دانشگاه یزد برگزار کردیم و ۱۴ برنامه راهبردی ارائه دادیم که در قالب این برنامه ها، رشته های جدید در این دانشگاه تاسیس خواهد شد.

وی عنوان کرد: به سمت تاسیس رشته هایی رفته ایم که در استان یزد، شهرستان میبد و در مواردی حتی در شهرهای اطراف استان یزد نیز وجود ندارد.

کلانتری ادامه داد: مهندسی انرژی، مرمت آثار تاریخی، باستان شناسی و … از جمله این رشته ها به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خاطرنشان کرد: ۱۳ واحد کارآفرینی و مهارت افزایی نیز تحت نظر استاد خبره به صورت تئوری و مهارتی به دانشجویان این دانشگاه ارائه خواهد شد تا در صورتی که نتوانند در رشته های تحصیلی و تخصصی خود مشغول کار شوند، بتوانند از این طریق مهارتی کسب کرده و از آن بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از امضای تفاهم‌نامه های مختلف بین دانشگاه میبد و ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف خبر داد و افزود: با امضای این تفاهم نامه‌ها، اتفاقات خوبی در دانشگاه میبد رقم خواهد خورد که از آن جمله می توان به ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی اشاره کرد.

کلانتری ادامه داد: این طرح هم اکنون در مرحله اجرا است و مراحل کرت بندی، پیاده‌روسازی، احداث دمنوش خانه و … در حال اجرا است.

وی همچنین از پذیرفته شدن ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه آیت الله حائری میبد در مقاطع بالاتر در دانشگاه های دولتی خبر داد و اظهار داشت: در برخی رشته ها نظیر حقوق و … رتبه های سه رقمی نیز جذب دانشگاه شده اند و در مجموع بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان، با رتبه های سه رقمی جذب این دانشگاه شده اند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.