کتاب «هنر اوج گیری» در نسیم شهر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مراسم رونمایی از کتاب «هنر اوج گیری» که توسط «سعید سعادت صانعی» نوشته شده است، پیش از ظهر دوشنبه با حضور جمعی از هنرآموزان، دانش آموزان، دانشجویان و مسئولان و اهالی علم و ادب در سالن همایش «سجادیه» نسیم شهر برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ بهارستان طی سخنانی در این مراسم حلقه مفقوده صنعت، آموزش و منابع انسانی کشور را بهره وری دانست و گفت: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه برای توسعه کشور است.

وی با تاکید بر بسط و گسترش بهره وری در منابع انسانی افزود: فرزندان بهارستان، قطعا از کتاب مناسب منتشر شده بهره خواهند برد و استعداد خود را شکوفا خواهند کرد.

حسینعلی بنار ضمن تقدیر از احداث ۲ فضای آموزشی با استانداردهای روز توسط نویسنده کتاب، اضافه کرد: خوشحالم در هفته ای که به نام علم، معلم و تکریم از علم آموزی است، مراسم رونمایی ارزشمند کتاب «هنر اوج گیری» را برگزار کردیم.

بنار گفت: تربیت نسلی توانا برای آینده کشور، دغدغه همه دلسوزان ایران اسلامی است و بنده این مراسم را شروع خوبی برای ترویج علم آموزی و توانا سازی نسل آینده می دانم و معتقدم مطالعه کتاب «هنر اوج گیری» می تواند بینش خوبی در جهت مدیریت در حوزه های عملکردی به ما دهد.

میزان بهره وری کشور نزدیک به صفر است

صاحب «نظریه چند عاملی بهره وری» نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ما در کشور اندیشمندان و شخصیت های بزرگی داشته ایم و زمانی که در دوره هخامنشیان در اوج قرار داشتیم بسیاری از کشورها در دوران توحش بودند، ما  یونان و چین و روم باستان را می بینیم که در اوج بودند و ملت های مختلف سقوط پیدا کردند و علل این ظهور و سقوط ها بررسی شده است.

محمود ساعتچی افزود: همواره این سوال مطرح بوده است که چرا کشور ما جز کشورهای در حال توسعه و بعضا عقب مانده نام گذاری شده است، من پاسخ این پرسش را با ۲۲ سال تحقیق و پرسش و بررسی از ۴۵ هزار مدیر و در ۱۴۵۰ کارگاه آموزشی و 9000 کارگروه که برای مدیران پایه، میانی و عالی شاغل در سازمان های گوناگون در تهران و سایر استان های کشور، تشکیل شده بود به این واقعیت در عمل پی بردم که اگر می خواهیم یک واحد از سازمانی فرضی یا کل آن سازمان را گرفتار ضعف، بیماری و حتی مرگ کنیم، در آن صورت مسئولیت مدیریت و رهبری آن واحد یا آن سازمان را به فردی محول سازیم که به دلایل گوناگون و کم و بیش شناخته شده، صلاحیت و کفایت اعمال مدیریت و رهبری اثربخش در آن واحد یا سازمان را ندارد.

وی گفت:  عکس این عمل را هم می توان انجام داد ، یعنی سازمانی را که گرفتار عارضه زیان دهی شده و در حال بیماری یا مرگ است، به یک مدیر دگرگون ساز، موفق و کارآمد بسپاریم تا امکان نجات آن سازمان را از زیان دهی یا مرگ فراهم آوریم.

ساعتچی در ادامه با بیان این که چرا ملت ها ظهور و سقوط پیدا می کنند، گفت: برای پاسخ به این سوال ما معطوف سازمان ها شده ایم و موضوع بهره وری تا میزانی اهمیت دارد که ظهور و سقوط ملت ها را می شود به میزان افزایش و کاهش بهره وری آن ها اندازه بگیریم و پیش بینی کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: طبق تحقیقات  و آمار جمع آوری شده باید اعلام کنم که میزان بهره وری ملی ما نزدیک به صفر است که یک فاجعه ملی است و در هر کجایی فریاد می زنیم هیچ گوش شنوایی نیست.

ساعتچی افزود: باید بدانیم که اگر میزان بهره وری افزایش پیدا نکند، هیچ یک از آرمان های انقلاب محقق نخواهد شد، مسئولیت مشکلات کنونی کشور بر عهده مدیران است و اگر مدیران را به درستی انتخاب نکنیم و مدیران به درستی آموزش و ارزیابی نشوند با بحران مدیریت مواجه می شویم چرا که باید بهره وری افزایش پیدا کند و غرب زمانی رشد کرد که معنی بهره وری را فهمید و به کار بست.

تا مثبت اندیشی نباشد موفق نمی شویم

نویسنده کتاب «هنر اوج گیری» نیز سخنران بعدی این مراسم بود، که طی سخنانی گفت: کتاب های زیادی نوشته شده است اما با یک نگاه جدید از تجربیات این کتاب نوشته شده است و این نگاه جدید سبب شد که این کتاب تکمیل شود ابتدای این کتاب با دعا شروع شده که حاوی انرژی مثبت است.

سعید سعادت صانعی با بیان این که از مشخصات بارز کتاب دارا بودن اینفوگرافی است که کل کتاب در یک صفحه خلاصه شده است و در بحث مدیریت نوین در این کتاب مطرح شده است، گفت: اگر می خواهید سازمان پیشرفت کند، نباید به این فکر کنیم که مردم برای سازمان چه کاری انجام می دهند، بلکه باید به چرایی موارد تاکید داشته باشیم و در این کتاب به چرایی تاکید زیادی شده است.

سعادت در ادامه به الزامات چگونگی برنامه ریزی اشاره کرد و افزود: یکی از مهارت های مهمی که به آن پرداخته شده است، خودشناسی است چرا که اگر افراد ارزش ها و توانمندی های خود را نشناسند نمی توانند به موفقیت دست پیدا کنند، اعتماد به نفس و باور به توانمندی ها نیز از دیگر مباحث مطروحه است، چرا که با باور داشتن به اینکه شایسته بهترین زندگی ها هستیم می توانیم به عزت نفس برسیم و باید بدانیم که اشرف مخلوقات هستیم.

این نویسنده در ادامه گفت: مثبت اندیشی و مثبت نگری از دیگر موارد مهم است، چرا که تا مثبت اندیشی وجود نداشته باشد، نمی توانیم قدم به جلو برداریم و شک و تردید به سراغمان می آید، ترس از آینده و موفقیت می تواند سبب عدم موفقیت شود.

سعادت در ادامه با اشاره به این که مبحث بسیار با اهمیت دیگر موضوع «جی. بی. پی» است، گفت: این موضوع به معنی برنامه ریزی اهداف متوازناست، در برنامه ریزی نمی توان نسبت به اهداف بی توجه بود، مسیر زندگی را باید در راستای ارزش ها و علایق باشد و نباید نسبت به ارزش ها در زندگی غافل باشیم و برای پی بردن به ارزش ها توضیحات کافی در این کتاب داده شده است.

وی با اشاره به اینکه سند موفقیت هر کس تنها باید وسط همان فرد نوشته شود، افزود: علایق و نیازهای افراد را فقط خود فرد می داند و به همین دلیل کتاب بیوگرافی درباره خودم ننوشته ام.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.