آثار به جا مانده از شهید مطهری همواره دارای حقایق و اصول است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش حکمت مطهر در محل حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه توجه به مقتضیات زمان یکی از رموز موفقیت شهید مطهری بود، افزود:  شهید مطهری با درک صحیح از مقتضیات زمانی جامعه را از انحراف فکری نجات د ادند.

وی ادامه داد: شهید مطهری فقیه، عارف و مفسر بود که نسبت به فلسفه شرق و غرب احاطه داشت و اگر هر کدام از توانایی‌ها را دنبال می‌کرد در آن زمینه، امروز در اوج بود.

خاتمی با بیان اینکه ایشان زمان شناسی بود که آثار وی بر اساس نیاز جامعه نوشته می‌شد، ادامه داد: آثار شهید مطهری مفید برای همه زمان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه آثار به جا مانده از شهید مطهری همواره دارای حقایق و اصول است، گفت: همه آثار شهید مطهری مفید است و این یک واقعیت است که توان علمی، قدرت تحلیل، صفای باطن و خلوص نیت باعث بزرگی شهید مطهری شده است.

خاتمی افزود: شهید مطهری از حوزه به دانشگاه رفتند، اما رنگ دانشگاهی الحادی آن روز را نگرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تشخیص درست سپاه در ورود به سنگر فکری، اعتقادی و اخلاقی که مبانی مسائل اعتقادی را آثار شهید مطهری قرار دادند کار بسیار ارزشمندی است و گنجاندن مباحث اعتقادی و آموزشی در حلقه‌های صالحین کاری ضروری و مبارک است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.