بین دولت و بخش خصوصی در اجرای طرح کارورزی بی‌اعتمادی وجود دارد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، فرامرز نیک‌سرشت ظهر شنبه در جلسه شورای مهارت‌آموزی، بر آسیب‌شناسی طرح کارورزی در استان زنجان تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که اطلاع‌رسانی در این طرح کم بوده و یا اینکه واحدهای تولیدی پذیرنده تمایلی به این طرح ندارند.

وی اظهار کرد: باید بررسی شود چرا از ۵ هزار ثبت‌نام کننده در سامانه کارورزی تنها  هزار و ۶۰۰ واحد شرایط برای طرح کارورزی هستند و ۶۷ مجوز صادرشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، وظیفه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف باید مشخص شود، تجزیه و تحلیل باید بر این اساس صورت گیرد.

نیک‌سرشت با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر روی طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأکید دارد، گفت: باوجود اینکه کارهای خوبی در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام گرفته و قابل‌تقدیر است اما خروجی این طرح رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید درزمینهٔ اطلاع‌رسانی بازبینی و تأکید شود، افزود: ارگان‌های متولی بر اجرای این طرح دقت لازم را داشته باشند.

نیک‌سرشت تصریح کرد: در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک سری اشکالات قانونی وجود دارد و  بین دولت و بخش خصوصی بی‌اعتمادی وجود دارد که تنها برای استان زنجان نیست.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.