پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی در خراسان شمالی

رضا بهمن پور در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان اینکه درحال حاضر منتظر صدور مجوز سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستیم، اظهار کرد: سال گذشته برنامه سرمایه گذاری نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی در استان به دفتر سرمایه گذاری خارجی ارسال شد که با تکمیل مطالعات سرمایه گذار خارجی و سپس مراجعه به سازمان سرمایه گذاری منتظر صدور مجوز آن توسط وزارتخانه هستیم.

بهمن پور افزود: سال گذشته مجوز صادره جدیدی توسط وزارتخانه برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی نداشتیم اما پیش بینی می شود در سال جدید مجوز سرمایه گذاری دو نیروگاه جدید توسط سازمان سرمایه گذاری صادر شود.

وی همچنین با توجه به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: متقاضیان سرمایه گذاری خارجی که قبلا مجوز خود را اخذ کرده اند دلیل عدم تحقق و بهره برداری از پروژه خود را نوسانات و افزایش نرخ ارز و همچنین محدودیت های نقل و انتقالات مالی به کشور عنوان کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت توجه به حذف موانع پیش روی سرمایه گذاران بیان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵ میزان سرمایه‌گذاری مصوب و محقق خارجی در استان بسیار کم اهمیت بوده اما سال ۹۵ به علت تغییر رویکرد حاکم بر کشور، خراسان شمالی توانست رتبه دهم صدور مجوز را در کشور کسب کند.

بهمن پور گفت: با صدور مجوز و تحقق سرمایه گذاری نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین، زمینه دیگر سرمایه گذاری ها در خراسان شمالی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش و نوسانات نرخ ارز، تمدید برجام، نقل و انتقالات منابع مالی و عدم ورود پول به داخل کشور توسط سرمایه گذاران خارجی از جمله علت هایی است توان سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در استان و کشور گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اعلام کرد: تلاش داریم با جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل آسیب‌شناسی و تصمیم سازی برای آنچه که نیاز استان درزمینه سرمایه‌گذاری است، انجام دهیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.