مجتمع بزرگ فرهنگی شهرستان محلات تا پایان امسال بهره برداری می شود

به گزارش مهر، سید علی آقازاده پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع بزرگ فرهنگی شهرستان محلات که متعلق به اداره ارشاد اسلامی است، با پیشرفت ۹۰ درصدی و با تامین اعتبار لازم به میزان ۶۰۰میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: جلسه اقتصاد مقاومتی در محلات به دلیل تنوع فعالیت های اقتصادی که انصافا یکی از شهرستان های  بارز استان مرکزی در این زمینه است، همیشه با بحث های کارشناسی خوب و طرح مشکلات به نحو مطلوب همراه بوده است.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان اتحادیه ها و مجامع مختلف در زمینه های صنعت، کشاورزی، سنگ و ماهیان زینتی و… حضور داشتند و امروز یکی از بحث های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی محلات بحث تریکوباف ها بود؛ این جلسه مشترک بود با مدیران استانی و شهرستان محلات  و حضور بخش خصوصی هم در این جلسه پر رنگ بود.

استاندار مرکزی بیان داشت: شرکت کنندگان در جلسه مشکلات و مسایل خود را به وضوح مطرح کردند. ما هم از اینگونه طرح مساله استقبال می کنیم. در این جلسات ضمن تصویب مصوبات جدید مصوبات جلسه قبل نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا ببینیم چه میزان از مصوبات عملیاتی شده و علل عدم تحقق برخی از مصوبات نیز آسیب شناسی می شود.

آقازاده خاطر نشان کرد: در جلسه امروز هم چند مصوبه داشتیم از جمله باتوجه به اینکه تریکو بافی به عنوان یک صنعت قدیمی و بومی در شهرستان محلات مطرح است، برای این امر زمین مناسب با قیمت مناسب در مجموعه شهرداری محلات تدارک دیده شده که با همکاری شورا و شهرداری این زمین به اتحادیه تریکوبافان واگذار می گردد و مجتمع تولیدی تریکو در شهرستان محلات دوباره احیا و راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: پساب حدود ۳۰ لیتر در ثانیه که برای دهکده گل محلات در نظر گرفته شده مشکل کیفی آب داشت که در اولین فرصت مطالعات کاملی برای آن انجام می شود و اگر نیاز به سیستم های جدیدی داشت اقدامات لازم و کارشناسی انجام می شود؛ اگر این اتفاق بیفتد با توجه به کم آبی که استان به خصوص محلات دچار آن است می توانیم از این سیستم تصفیه فاضلاب و این پسابی که تخصیص داده شده در زمینه برق هم صرفه جویی کنیم.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: تمام ادارات استان مرکزی مکلف هستند ۲۰ درصد مصرف برق آنها نسبت به سال گذشته کمتر شود و این موضوع را هم به طور جدی پیگیری می کنیم. مردم هم در خانه این صرفه جویی را در دستور کار داشته باشند چراکه امسال تولید برق حدود پنج هزار مگاوات به دلیل خشکسالی نسبت به سال گذشته کمتر است.

آقازاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار «تاریخ ما»، مبنی بر اینکه برای تکمیل پروژه مجتمع بزرگ فرهنگی محلات چه اقدامی نیاز است، گفت: این مجتمع فرهنگی حدود دو سال است که در مرحله ۹۰درصد پیشرفت متوقف شده؛ در ملاقاتی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، قرار شد اگر این مجتمع تکمیل شود، وزارت ارشاد هم آن را تجهیز کند. با توجه به نیاز محلات به فضای فرهنگی این پروژه بایستی امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.