نظارت محور توسعه است/ناآگاهی از قوانین عامل ۹۰ درصد تخلفات

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام موسی فتوحی، عصر دوشنبه در همایش آموزشی توجیهی یاوران «طلایه داران» امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی گلستان اظهار کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر یک امر الهی است.

وی افزود: فرائض صرفاً جنبه تکلیفی ندارد بلکه انجام آن واجب و ترک آن حرام است.

معاون دولت بر مردم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان با اشاره به اینکه نقدهای جدی بر دولت وارد است، گفت: اکنون وضع جامعه خوب نیست و متناسب با شأن مردم خدمات ارائه داده نمی‌شود که باید آسیب‌شناسی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به دستگاه‌های نظارتی اما شاهد تخلفات و جرائم بسیار زیادی در سطح استان هستیم.

فتوحی با بیان اینکه میزان کار مفید کارمندان در کشور کمتر از یک ساعت است، اظهار کرد: اگر قرار باشد اعلام تخلف شود نیمی از دستگاه‌های اجرایی استان در ورودی و خروجی‌های خود رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام فریضه امربه‌معروف دارای شرایط است، افزود: در بیرون از فضای اجتماعی شرایط آماده نیست اما در محیط اداری برای اقامه این فریضه نگرانی کمتر است.

معاون دولت بر مردم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: از مجموعه ۱۸۶ کشور عضو سازمان جهانی مبارزه با فساد رتبه ایران کمتر از ۱۳۰ است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تخلفات و جرائم اداری ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات است.

فتوحی با اشاره به اینکه نظارت محور توسعه است، اظهار کرد: چون ابزار توسعه محدود است منابع مالی و انسانی توسعه را ایجاد کرده و نظارت جلوی انحراف را می گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.