۱۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سید علی حسینی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هزار و ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار مدرسه و مابقی فضاهای پرورشی آموزش و پرورش است.

حسینی با بیان این که امسال ۲۷.۵ درصد رشد کمی را در این پایگاه ها شاهد هستیم، گفت: اوقات فراغت باید به صورت درست تعریف شود تا دانش آموزان و خانواده ها آن را تنها برای تعطیلی آموزش، گذراندن بدون هدف و صرفاً فصل تابستان ندانند.

وی با تأکید بر این که دانش آموزان براساس ذوق و علاقه در کلاس های تابستان نام نویسی کنند، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و شادابی از مهم ترین اهداف این کلاس ها است.

حسینی اذعان کرد: معتقد هستیم مدارس در طول سال تحصیلی، به دلیل بروکراسی های اداری، کمبود فضا، محتوای آموزشی و نحوه آموزش، از نشاط و شادبی موثر برخوردار نیست.

مهارت آموزی و سطح بندی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: مدارس باید نوجوانان را برای استفاده از دانش، آماده کنند لذا در ایام تابستان طرح درس مهارت آموزی و سطح بندی را مطرح کردیم تا از هدر رفت منابع و وقت افراد جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر هدف گذاری های کوتاه و بلند مدت تأکید کرد و افزود: سه سال است ارائه گواهینامه برای دانش آموزان را دنبال می کنیم و در این مدت برای فعالیت های قرآنی و چندین فعالیت مهارتی، گواهینامه های معتبر از سوی نهادهای مختلف مانند فنی و حرفه ای، سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش صادر شده است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه قرآن سامانه ای طراحی شده است که هر یک از دانش آموزان و فرهنگیان در سطح های مختلف ارزیابی شده و پس از آموزش از تهران گواهینامه خود را دریافت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های چهار تشکل دانش آموزی در ایام تابستان، گفت: سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، هلال احمر و بسیج دانش آموزی در کنار ۳۶ کانون فرهنگی، هنرستان ها، انجمن های علمی، اردوگاه ها و دارالقرآن ها، مراکز مشاوره، مجتمع های ورزشی و نهادهایی هم چون بنیاد مهدویت به ارائه خدمات در طول تابستان برای قشر دانش آموز و فرهنگی می پردازند.

حسینی با بیان این که خانواده ها گرایش به مسائل آموزشی و کنکور دارند، خاطرنشان کرد: زیربنای فرهنگی و مخاطب شناسی را برای این فعالیت ها در نظر گرفتیم و همواره در جلسات آموزش خانواده هم تأکید کردیم که بچه ها نیازهای متفاوت دارند و تنها یک ساحت آن تربیت علمی و فناورانه است.

وی ادامه داد: برنامه های اردویی گروهی و در کنار خانواده، مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، زیارت اولی ها، اردوی بنیاد علوی و مسابقات ورزشی پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در پایان گفت: سیاست آموزش و پرورش جهت تربیت اقتصادی نوجوانان استفاده از آثار و دست ساخته های دانش آموزان استان است که به صورت بازارچه فروش و خریداری جوایز مسابقات مختلف خواهد بود؛ توصیه می کنیم سایر نهادها هم از آثار دانش آموزان برای تأمین هدایای خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته هزار و ۸۹ پایگاه اوقات فراغت در ایام تابستان میزبان ۸۲ هزار دانش آموز گلستانی بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.