فعالیت‌های‌ اجتماعی‌ دربحث مبارزه‌ با موادمخدر امیدوارکننده نیست

به گزارش سایت «تاریخ ما»، سردار حسین عبدی در همایش گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اردبیل افزود: تعدد تعاریف در حوزه مبارزه‌ با موادمخدر باعث ایجاد نگرش های متعدد در این حوزه شده است.

وی به ارائه تعاریف اعتیاد از حوزه های مختلف پرداخت و اضافه کرد: از دیدگاه روانشناسی اعتیاد به نیاز مصرف کننده منتهی می شود که در این صورت فرد معتاد نیازمند موادی برای رفع نیازهای خود است تا حالات دورنی کاذب در خودش را برطرف کند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تعاریف اعتیاد از دیدگاه جامعه شناسی تصریح کرد: واکنش اجتماعی مردم در طول قرون نسبت به مقوله اعتیاد متفاوت بوده بطوریکه اغلب به مسئله از دیدگاه شخصی نگاه کرده و از بعد اجتماعی به اعتیاد به عنوان جرم و عمل قابل مجازات نگاه کرده اند.

وی ظرفیت های نهفته در دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط با امور جوانان در حوزه آگاه سازی را یادآور شد و ادامه داد: سازمان های مردم نهاد در واقع سازمان های پنهان در ارتقای سلامت جامعه هستند.

عبدی با بیان اینکه مراکز به صورت داوطلبانه ایجاد شده و با نفوذ در لایه های مختلف مردم می توانند خلاهای موجود در بحث پیشگیری از اعتیاد را پر کنند، بیان داشت: سمن ها می توانند با توجه به گستردگی و نفوذ خود در جامعه، سیاست عدالت ترمیمی را در خصوص اصلاح کردن افراد بزهکار به درستی  اجرا کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.