توجه به مهارت آموزی در راستای بهبود وضعیت کسب و کار ضروری است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سعید فرخی صبح چهارشنبه در جلسه کمیته اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار در اراک، اظهار داشت: در به وجود آمدن شرایط فعلی اقتصادی و کسب و کار و اشتغال، همه اقشار و مدیران و دستگاه ها مقصر هستند، باید در جهت بهبود وضعیت موجود، انجام عملکرد مطلوب و اثربخش مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: در شرایطی که برای ارز در کشور به وجود آمد، اگر وظیفه شناسی و مسئولیت ملی از سوی همگان وجود داشت و هجمه برای خرید دلار انجام نمی شد، قطعا شرایط ارز نیز در وضعیت کنونی قرار نمی گرفت.

فرخی ادامه داد: از چالش های دیگر پیش رو در محیط کسب و کار و اقتصاد، عدم اعتماد به بخش خصوصی و اصناف و دولت است چراکه طبق آیین نامه های اجرایی باید میزان اشتغال به حد مورد نظر برسد، اما عملیاتی نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: زمانی که وزارت کار، طرح فراگیر اشتغال را ابلاغ می کند اما جوانب دیگر کار در دستور العمل اجرایی مد نظر قرار نمی گیرد، بنابراین اثر بخشی این طرح در ایجاد میزان اشتغال هدف گذاری شده کاهش می یابد و در حقیقت اجرای آن نتیجه بخش نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی و دولت باید با توان تمام از ظرفیت های به وجود آمده طبق آیین نامه اجرایی و طرح های مصوب اشتغالزایی در راستای بهبود شرایط کنونی اقتصادی و کسب و کار بهره گیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت مجموعه های مختلف، باید تلاش صورت پذیرد تا مشکلات موجود این بخش رفع گردد و برای  محیط کسب و کار در کشور و استان شرایط مطلوب فراهم شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.