بازخوانی جنایات آمریکا روحیه دشمن شناسی را زنده نگه می دارد

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم با اشاره به سالروز جنایت آمریکا در به آتش کشیدن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس، در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» اظهار کرد: شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنان در جنایت وقیحانه آمریکا در سال ۶۷، که حدود ۶۶ نفر آن‌ها کودکان بودند، جنایت بزرگی است که هیچگاه از خاطر ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد و به همین منظور رهبر معظم انقلاب ۱۲ تیرماه را روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند.

دیلم افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب، گروهک منحرف منافقین به جان انقلاب افتادند و جریان بنی‌صدر و جنگ تحمیلی را رقم زدند که فتنه‌های مختلف تا به امروز علیه این انقلاب جهانی ادامه دارد و در تمامی جریانات نقش آمریکای جنایتکار پررنگ بود.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با بیان اینکه جنایات استکبار جهانی علیه حقوق بشر، سابقه‌ای طولانی دارد، گفت: در دریای شمال، هیروشیما، ویتنام، کره و غیره، آمریکا با استفاده از انواع مختلف جنگ افزار بمب اتمی تا شیمیایی، مرتکب جنایت شده و حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری علیه مردم بی‌گناه هم نمونه ای از آن است.

وی با بیان اینکه هر ساله در ۱۲ تیرماه باید به مساله حقوق بشر آمریکایی بیش از پیش پرداخته شود، تصریح کرد: با انجام این کار چهره خصمانه و ظالمانه استکبار جهانی و در راس آن‌ها جنایات آمریکا علیه کشورهای دنیا، پشت نقاب دفاع از حقوق بشر باقی نمی‌ماند و ماهیت آنان افشا می‌شود.

دیلم با تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی نسل جوان جامعه از تاریخ چهل ساله انقلاب و نقشه‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: آموزه‌های تاریخی نشان می‌دهد، یکی از مهمترین اقدامات برای تضمین مشارکت و حضور آگاهانه نسل جوان در صحنه‌های مورد نیاز جامعه، تبیین و آگاهی بخشی رخدادهای تاثیرگذار انقلاب اسلامی است و بی‌شک، بازخوانی چرایی و پیامدهای حمله جنایتکارانه موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷، یکی از این وقایع مهم است .

وی افزود: بازخوانی سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی برای آگاهی نسل‌های متمادی، بسیار الهام بخش بوده و روحیه بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در جامعه انقلابی ما، زنده و پویا نگه دارد.

دنیای بدون آمریکا برای همه ملت ها شیرین است

نماینده دانشگاه ادیان و مذاهب در استان گلستان یادآور شد: این جنایت بزرگ، هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران و جامعه بین المللی پاک نخواهد شد و یک واقعه رسواگر برای شیطان بزرگ، حاکمان جنایتکارِ بی خرد آمریکا، سازمان‌ها و مجامع جهانی مدعی حقوق بشر به شمار می‌رود.

دیلم اظهار کرد: دنیای بدون آمریکا برای ملت‌ها بسیار شیرین خواهد بود، چراکه این پدیده منحوس، ظالم، اهل نیرنگ و نفاق اگر از دنیا حذف شود، همه ملت‌ها نفس راحت خواهند کشید.

وی تصریح کرد: امید است با پیروی از رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب، چهره دو گانه حقوق بشر آمریکا و جنایت‌های حاکمان کاخ سفید در طول تاریخ، بیش از گذشته برای افکار عمومی جهانیان افشا شود و به زودی شاهد نابودی نظام سلطه در سراسر دنیا باشیم.

وی افزود: به فضل الهی، با اتحاد و هوشیاری مردم شریف ایران اسلامی از گردنه‌ی تحریم‌های ظالمانه دشمنان که نشان از خباثت و بدعهدی شیطان بزرگ است عبور خواهیم کرد.

دیلم خاطرنشان کرد: امید است مسئولان خدمتگزار با تبعیت از فرماندهی کل قوا، در راستای خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران از هیچ کوششی دریغ نکنند و با بصیرت، وحدت و دور اندیشی، نقشه‌های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم  را خنثی کنند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.