جنگ «پایتخت» با «داعش» آسیبی نزد!

عباس بلوندی در گفت‌وگو با «تاریخ‌ما» با بیان اینکه «لوکیشن دو قسمت آخر سریال در کارخانه سیمان ری، واقع در انتهای اتوبان امام علی(ع) بوده است»، درباره‌ی انتقادهای مطرح‌شده درخصوص آسیب‌هایی که به این کارخانه وارد شده است، توضیح داد: به هیچ عنوان آسیبی به این ساختمان وارد نشده است. در واقع انفجارهای طراحی شده اصلا صدمه‌دار نبودند. حتی در سکانس‌هایی که قرار بود چاشنی‌زده شود، بر روی دیوارهایی اتفاق افتاد که خودمان مشابه دیوارهای ساختمان درست کرده بودیم. در واقع از هیچ لحاظ این ساختمان کوچکترین صدمه‌ای ندید.

او ادامه داد: از سال‌ها قبل با پیشینه کارخانه سیمان شهرری آشنا بودم و اطلاع‌ داشتم که حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد، الان مخروبه شده و قرار است موزه شود. پیش از سریال «پایتخت ۵» نیز در این ساختمان پروژه‌های دیگری داشتم. در هر صورت فارغ از ارزش تاریخی که این ساختمان دارد، ما در هر ساختمانی که کار می‌کنیم تمام تلاشمان این است که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

این طرح صحنه درباره بخش‌های جنگ و تیراندازی سریال نیز توضیح داد: بخش‌هایی که سریال در آن تصویربرداری شده، خارج از بخش موزه ساختمان است و در قسمت پشت ساختمان که پیشتر هم برای جابه‌جایی لوازم کارخانه تخریب شده بود، تصویربرداری انجام شده است.

بلوندی در پایان تاکید کرد، از آنجا که حساسیت زیادی روی ابنیه تاریخی دارد، تلاش می‌کند تا هیچ آسیبی به این اماکن وارد نشود.

در این میان، میر مصیب رحیم‌زاده، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری، با تاکید بر این‌که کارخانه سیمان شهر ری جزو بناهای واجد ارزش معرفی شده و پرونده‌ی ثبتی آن در دست تهیه است، به خبرنگار «تاریخ‌ما» گفته بود که «دست‌اندرکاران سریال هیچ اعلام، استعلام یا مجوزی از میراث فرهنگی برای انتخاب این مکان به عنوان لوکیشن نگرفتند».

او با بیان این‌که اکنون افرادی با عنوان هیات تسویه کارخانه سیمان ادعای مالکیت بر این کارخانه را دارند، ادامه می‌دهد: این هیات امنا موظف بودند از میراث فرهنگی مجوز بگیرند، اما این کار را انجام نداده‌اند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.