بی توجهی به ایمنی در خودرو سازی/جابجایی بیمه از خودرو به فرد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سردار حمیدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان بیان کرد: محورهای جنوبی ارتقاء پیدا نکرده و بخش عمده تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شاخص خراسان جنوبی در واژگونی خودروها از بقیه استان‌ها بالاتر است، افزود: این امر نشان می‌دهد خدمات بین راهی استان ضعیف است.

فرمانده پلیس‌راه کشور بیان کرد: نرم کشوری در واژگونی ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۵۸ درصد است.

سردار حمیدی نگاه به بیمه در کشور نسبت به دنیا وارونه است، اظهار کرد: در کشور نگاه به بیمه مانند صندوقی است که افراد گرفتار را نجات دهد.

وی بیان کرد: این نگاه برای سرمایه‌گذاران توجیهی نداشته و نباید به آینده آن امیدوار بود.

جا به جایی بیمه از خودرو به فرد

سردار حمیدی اظهار کرد: کارگروه کمیسیون ایمنی سال جاری برای اصلاح این فرآیندها برگزارشده و جابه‌جایی بیمه از خودرو به سمت فرد مورد توجه است.

وی با اشاره به آمار تصادفات در خراسان جنوبی بیان کرد: عقب‌افتادگی در بخش زیرساخت‌ها باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه رهبری در حوزه ترافیک و تلفات جاده‌ای بیانات زیادی داشتند، گفت: این امر نشان می‌دهد که مسائل ترافیکی و ایمنی در رأس حاکمیت جدی گرفته شده است.

سردار حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر قوانین خوبی وجود دارد که بازدارنده تصادفات است، افزود: در عصری که این قوانین و نظارت‌ها نبود، ۲۸ هزار کشته داشتیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نوروز سال جاری، علی‌رغم افزایش ترددها ۱۶ هزار و ۱۰۰ فقره تصادف داشته‌ایم.

سردار حمیدی ادامه داد: طراحی سامانه‌های کنترلی، اطلاع‌رسانی‌ها، وضع قوانین  و تشدید نظارت‌ها باعث کاهش تصادفات شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور نباید توقع داشت که با ادامه این اقدامات، کاری جهشی انجام شود، گفت: باید قوانین بیمه، نظارت و کنترل جدی گرفته شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور بیان کرد: نمی‌توان در بروز یک تصادف ۱۰۰ درصد عامل انسانی و یا ۱۰۰ درصد عامل خودرو  را مقصر دانست.

وی ادامه داد: اگر نیروهای امداد و نجات به موقع در محل حاضرشده و مصدومان را به بیمارستان‌ها برسانند، تلفات تصادفات کاهش می‌یابد.

فرمانده پلیس‌راه کشور بیان کرد: این امر نیازمند برپایی پایگاه‌های اورژانس بین جاده‌ ای است که باید در خراسان جنوبی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایمنی خودرو در کاهش تصادفات نقش شایسته‌ای دارد، گفت: صنعت خودرو به سمتی می رود که در آن مباحث ایمنی دیده نمی‌شود.

سردار حمیدی با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها در ایمنی باید تغییر کند، افزود: در کشور ماه به مبحث سوخت به شکل اقتصادی نگاه نشده و اگر این شرایط ادامه یابد استقبال از ناوگان عمومی کاهش‌یافته و با افزایش تردد خودروها در جاده، تصادفات افزایش می‌یابد.

سازمانی برای ساماندهی حادثه دیدگان جاده ای نداریم

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه بعد از وقوع تصادف، هیچ متولی به جز اورژانس و امداد و نجات وجود ندارد، گفت: هیچ سازمان برای ساماندهی وجود ندارد و نیازمند به اقدامات روان‌شناسی دارد.

وی ادامه داد: بازمانده برخی از حوادث تنها بچه‌های چندماهه بوده که بدون متولی در جاده رها می‌شوند و باید این روند تغییر کند.

سردار حمیدی با تاکید بر اینکه باید رسانه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی همراهی کنند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم، گفت: سالانه ۱۶ هزار نفر کشته در کشور داریم.

وی خواستار توجه به زیرساخت‌ها شد و اظهار کرد: تنها حضور نیروهای پلیس و کنترل در جاده‌ها جواب نمی‌دهد و باید زیرساخت‌ها درست شود.

راه‌های روستایی ایمن‌سازی شوند

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه باید راه‌های روستایی ایمن‌سازی شوند، افزود: همچنین باید  آموزش فرهنگ رانندگی و استراحت گاه‌های بین راهی مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: در گامی موثر استراحت گاه‌های کم هزینه بین راهی طراحی و به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

سردار حمیدی با بیان اینکه این استراحت گاه‌ها باید در خراسان جنوبی تقویت شوند، گفت: همچنین مجتمع‌های بین راهی این استان قابل ارتقاء بوده که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت آزادراه‌ها بیان کرد: در حال حاضر هزینه آزادراه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی تا ۳۰ سال آینده نمی‌تواند اتفاق مطلوبی  را در آزادراه‌ها ایجاد کند، افزود: رشد و توسعه آزادراه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شهرها بیان کرد: ۳۰ کیلومتری شهرها ۶۰ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده چرا که ورودی‌ها نابه سامان است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.