کمیته ویژه برنامه ریزی محرم در استان زنجان تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر پنج شنبه در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با بیان اینکه مردم ولایتمدار و حسینی زنجان به خوبی از آزمون الهی بیرون آمدند، افزود: کسانی در این آزمون الهی خواهند باخت که به وعده الهی ایمان نداشته و از هوای نفس خود که به حقیقت زود گذر و از بین رفتنی است دل بسته اند. 

وی ادامه داد: بنا به گزارشات میدانی، تظاهر به روزه خواری در برخی موارد در مکان های تفریحی و گردشگری به چشم می خورد که انتظار می رود دستگاه های متولی امر مانند نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تدابیری برای پیشگیری از آن بیاندیشد. 

صفی یاری با بیان اینکه عمل به اوامر الهی از جمله روزه گرفتن مقابل بسیاری از جرایم و بی بندو باری ها را می گیرد،  تصریح کرد: بی شک نبود تعهد به قوانین الهی، عدم تعهد به قوانین مدنی را به دنبال خواهد داشت. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان دستور تشکیل کمیته ویژه برنامه ریزی محرم را داد و گفت: از امروز باید نسبت به آسیب شناسی محرم سال گذشته و برنامه ریزی متناسب با آن اقدام کرد. چه بسا این اقدامات پیش از آغاز محرم انجام شوند. 

صفی یاری همچنین به ایام دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به خوبی تبیین شده و راهکارهای عملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه بیان شود.

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در حوزه حجاب و عفاف و زن ما از غرب طلبکاریم. در این میان دهه کرامت بهترین فرصت برای آگاهی بخشی و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و خصوصا ماهیت و رسالت زن در جامعه است. 

در آغاز این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ۳۵ مصوبه پیشین این ستاد را قرائت و هریک را مورد بررسی قرار داد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.