مشارکت ۲۳۰ دانش آموز خراسان جنوبی در جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش سایت «تاریخ ما» و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رضا یکه خانی درحاشیه بازدید از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: تعداد ۱۵۰ طرح در ۱۴ زمینه شامل برق والکترونیک، کامپیوتر، مکانیک ، عمران و معماری، علوم زیستی وپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم،شیمی، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی،علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم اجتماعی وروان شناسی، هنر و سایرگروه های علمی تحویل دبیرخانه استان شد.

وی دادمه داد: پس از بررسی و داوری اولیه، تعداد۶۰ طرح با مشارکت۹۰ طراح پسر و دختربه مرحله دفاع حضوری دعوت شدند تا در حضوربیش از ۳۰ داور در زمینه های مختلف، از طرح های خود دفاع کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که طرح هایی که از خلاقیت لازم برخوردار بوده و حد نصاب نمره را کسب نمایند، به عنوان برگزیده استان به مرحله کشوری معرفی می شوند، تصریح کرد: در جشنواره بیستم دانش آموزان متوسطه شهرستان های بیرجند،سرایان،قاین، فردوس و سربیشه شرکت فعال داشتند.

یکه خانی با اشاره به کسب دو رتبه دوم کشور در سال گذشته توسط دانش آموزان استان یاد آور شد: این جشنواره با هدف ایجاد ، پرورش، رشد وشکوفایی استعداد ها وخلاقیت های نوجوانان وجوانان و توسعه وتعمیق روحیه پژوهش ، نوآوری وحمایت وهدایت مادی ومعنوی از دانش آموزان برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.