کار طراحی اصلاح شبکه فاضلاب میدان نقش جهان انجام شده است

به گزارش خبرنگار «تاریخ‌ما»، امیرحسین حکمتیان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اصلاح شبکه فاضلاب میدان نقش جهان، اظهار کرد: کار طراحی انجام شده است، اما این میدان شرایط میراثی ویژه‌ای دارد و برای اجرای شبکه جدید نیاز به فنّاوری جدیدی داریم که در این رابطه با دو شرکت خارجی صحبت شده تا در خصوص روش‌های بازسازی باب همکاری باز شود.

وی در خصوص فاضلاب مناطق شرق اصفهان، افزود: این پروژه از 6 ماه پیش شروع شده و فعلاً با صرف مبلغ 15 میلیارد تومان مشغول احداث سازه‌های پمپاژ فاضلاب و خطوط انتقال اصلی هستیم که طی 3 سال کل فاضلاب شرق اصفهان تکمیل می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه در هفته دولت گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار و همچنین پروژه مربوط به تصفیه‌خانه گلپایگان با هزینه 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. قرار بر این است که سالی یک تصفیه‌خانه فاضلاب در استان را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

حکمتیان در خصوص بحث فاینانس گفت: فعلاً برنامه فاینانس در مرحله اول در حال اجرا است و سه قسمت دیگر آن باید انجام گیرد که هر فاز 50 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در سال 1396 حدود 231 کیلومتر لوله‌گذاری آب در سطح استان و همچنین 362 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده که شاخص رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، گفت: به 2 میلیون و 50 هزار واحد در استان آب‌رسانی می‌کنیم که حدود 83 درصد را خانگی‌ها  تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حدود 458 هزار اخطار در سال 1396 داشتیم و پس از آن از مشترکان پرمصرف دعوت شد تا در جلساتی شرکت کنند. حدود 55 جلسه تشکیل و 50 هزار نفر شرکت کردند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شد. حتی جلساتی برای NGO  ها گذاشته شد تا آموزش‌های مورد نظر را ببینند. 

رضایی با بیان اینکه در دو ماهه اردیبهشت ماه حدود 5 درصد کاهش مصرف داریم، افزود: این کاهش مصرف در حالی است که 28 هزار انشعاب جدید واگذار کرده‌ایم. از سال 1387 تا 1396 آحاد مردمی که در الگو قرار داشتند از 66 درصد به 86 درصد رسیده است.

وی در خصوص لوازم کاهنده گفت: سامانه 1522 برای ثبت نام مردم برای لوازم کاهنده آماده است که هزینه آن به صورت اقساط 12 ماهه روی قبوض اعمال می‌شود.

در ادامه ربیعی راد مدیر کنترل کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان، گفت: آب اصفهان به دلیل غلظت املاح خوبی که دارد اگر بخواهیم دستگاه تصفیه قرار دهیم ضرر آن بیشتر از فایده‌اش است. 97 درصد مردم اصفهان آب با TDS زیر 500 استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.