راه اندازی ۱۶ کارگاه آموزش خانواده در حاشیه شهر کرمان

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، صبح سه شنبه در حاشیه رزمایش انتظامی اجتماعی پلیس تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و تغییر رویکرد جرایم از حوزه سخت‌افزاری به سمت جرایم نرم‌افزاری، پلیس متناسب با تهدیداتی که متوجه جامعه می‌باشد اقداماتی در نظر گرفته است.

وی افزود: هدف‌گذاری دشمنان ما به سمت کانون خانواده و هنجارشکنی‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و قانون گریزی در سطح جامعه است که به دنبال ترویج آن هستند.

بنی‌اسدی‌فر ابراز داشت: با استفاده از مشاوران متبحر و آموزش دیده درصدد اقدامات مقابله‌ای متناسب در حوزه نرم‌افزاری و هدف از قبل تعیین شده در استمرار اقدامات سال گذشته که در جنوب استان و حاشیه مرکز استان کرمان داشتیم هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با شناسایی جامعه هدف در یکی از مناطق شهر کرمان و استفاده از مراکز مشاوره و نیروهای آموزش دیده کار خود را آغاز کردیم.

وی افزود: ۱۶ کارگاه آموزش خانواده در نظر گرفته شده، که اقدامات متعددی در این کارگاه‌ها آموزشی در نظر گرفته شده و پروژه مسئله‌شناسی یکی از این موارد است.

بنی‌اسدی‌فر یادآور شد: با تهیه پرسشنامه و توزیع آن و انجام مسابقه‌ای که با آموزش توسط کارشناسان خانه به خانه با هدف پیشگیری از منازعات خانوادگی، ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی در حوزه کنترل جرایم اجتماعی در سطح گسترده تدارک دیدیم که به صورت محدود در حاشیه شهر انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان داشت: امیدواریم با مساعدت و همفکری اعضاء خانواده و افراد مرجع حاضر در طرح در این مناطق بتوانیم اقدامات پیش‌بینی شده را اجرایی کنیم.

وی افزود: اقدامات پیش‌بینی شده در حوزه جرائم اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد و درمان آن، کنترل خشم و موضوعات  متناسب با تهدیدات حوزه جرائم استان کرمان است.

بنی‌اسدی‌فر به اقدامات صورت گرفته در سال قبل هم اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته در خصوص این طرح نتایج مطلوبی کسب کردیم و امیدواریم امسال هم در حوزه پیشگیری از جرائم نرم‌افزاری موفق باشیم.

وی گفت: اکثر مشاوران دخیل در این طرح خانم‌ها هستند تا راحت‌تر بتوانند به خانواده‌ها آموزش دهند و افرادی که در نظر گرفته شده‌اند زیر ۴۰ سال هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.