۵۰درصد تسهیلات اشتغال نهادهای حمایتی برای غیر مددجویان است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدرضا امیرحسنخانی ظهر سه شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان، با اشاره به تفاهم نامه بین سازمان مدیریت، کمیته امداد و بهزیستی استان، اظهار کرد: در شورای اشتغال استان مصوب شده که سازمان های حمایتی بتوانند ۵۰ درصد تسهیلات خود را به غیر مددجوها اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه شورای اشتغال بر برخی پروژه های بزرگ تاکید ویژه دارد، افزود: اعتقاد داریم پروژه های کلان استان اشتغال بیشتری دارند و سطح توسعه استان را افزایش می دهد.

نماینده مردم شهرستان های سرایان، بشرویه، طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر طرح های کلان اقتصادی اجرایی شود سطح دانش فنی و صنعت استان ارتقاء پیدا می کند، عنوان کرد: طرح تراکتورسازی فردوس اگر اجرایی شود تمامی صنایع زیردست فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار توسعه اشتغال پایدار روستایی در سطح کشور پیش بینی شده است که متاسفانه جذب آن بسیار پایین است، گفت: استان خراسان جنوبی باید بیش از سهمی که برای استان در نظر گرفته شده جذب اعتبارات داشته باشد.

امیرحسنخانی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مردم استان خراسان جنوبی آسیب پذیرند لذا بسته حمایتی باید شامل همه مردم استان شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی توانمند در استان خراسان جنوبی وجود ندارد، بیان کرد: وضعیت کشور فوق العاده بحرانی است لذا اگر نتوانیم مشکلات اقتصادی پروژه ها را بطرف کنیم هیچ اشتغالی ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های سرایان، بشرویه، طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از موارد اگر مسئولین استان ورود نکنند هیچ راهی پیش نخواهیم برد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس پشتیبان بانک ها و همواره پیگیر مشکلات هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر شرایط کشور فوق العاده حاد است همه مسئولین نیز باید به صورت فوق العاده کار کنند، افزود: شهرستان هایی که به هر دلیلی کم کارند باید آسیب شناسی شوند و عقب ماندگی های آن ها جبران شود.

امیرحسنخانی ادامه داد: باید مجوزی اخذ شود که رسته های اشتغال در خود کارگروه استان تعیین شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.