نمایشگاه شاهکارهای هنر پارسی افتتاح شد

به گزارش «تاریخ‌ما»، نمایشگاه شاهکارهای هنری ایران در قرن نوزدهم میلادی با عنوان “امپراطوری گل های رز”، در شهر لانس ( شمال فرانسه ) با حضور ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و خانم فرانسواز نی سن وزیر فرهنگ فرانسه در حضور جمع کثیری از دوستداران هنر و فرهنگ ایرانی از جمله ایرانیان مقیم فرانسه، انگلیس، بلژیک، آلمان و همچنین مردم فرانسه افتتاح شد.
این نمایشگاه که با همکاری موزه لوور فرانسه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری ایران، شعبه لوور- لانس، شورای منطقه ای” هو دو فرانس”( شمال فرانسه )، دپارتمان “پادکاله ” و منطقه ” لانس لیه ون “، سازماندهی شده است به مدت سه ماه ( از تاریخ 8 فروردین الی 1 مرداد 1397 ) آثار بسیار نفیسی از هنر ایرانی را در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.
در مراسم افتتاحیه، خانم ماری لاواندیه ، مدیر موزه لوور ( شعبه لانس )، ژان لوک مارتینز، مدیر موزه لوور پاریس، محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، فرانسوا دکاستر، معاون شورای منطقه ای”هو دو فرانس”، و خانم فرانسواز نی سن، وزیر فرهنگ فرانسه سخنرانی کرد.
خانم لاواندیه مدیر موزه ” لوور- لانس ” این نمایشگاه را که طراحی داخلی آن براساس یکی از قصرهای ایرانی از سوی یکی از هنرمندان طراح و معماری داخلی معروف فرانسوی به نام کریستیان لاکروا، طراحی شده است، که در آن شکوه، اصالت، وظرافت و عظمت هنر ایرانی هر بیننده ای را شیفته خود می سازد.
ژان لوک مارتینز مدیر موزه لوور پاریس در سخنانی از اینکه سال جاری میلادی سال تقویت مناسبات هرچه بیشتر فرانسه و ایران از طریق برگزاری نمایشگاه لوور در تهران و نمایشگاه ” امپراطوری گل های رز” در موزه “لوور–لانس”، می باشد ابراز خرسندی کرد و افزود : ” این نمایشگاه فرصت بسیاری ممتازی برای کشف زیبایی های هرچه بیشتر فرهنگ فاخر و هنر ایرانی را فراهم می کند”.
در ادامه این مراسم، محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشورمان، ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه ها فرصت هایی برای تحکیم هر چهارشنبه بیشتر دوستی های ایران و فرانسه باشد و سال 2018 سالی درخشان در ارتباطات فرهنگی و بین موزه ای دو کشور باشد.
خانم فرانسواز نی سن، وزیر فرهنگ فرانسه این روزهای بهاری را صحنه شکوفایی گل های رز فراوانی در ایران دانست که نمونه کوچکی از آن در نمایشگاه ” امپراطوری گل های سرخ” در موزه لوور- لانس متجلی شده و بیننده را به دنیای اعجاب آمیز یک سفر اکتشافی در این باغ های گل سرخ می برد.
وی گفت :نقاط مشترک فرهنگی بسیاری بین دو کشور ایران و فرانسه وجود دارند. این نمایشگاه نشان دهنده غنای فرهنگ ایران به عنوان ” چهار راه تمدن ها” می باشد.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.