میزبان ۷ نمایش از شهرستان‌ها هستیم/ رویدادی کاملا خصوصی

سام بهشتی دبیر نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره و آخرین وضعیت گروه های نمایشی در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد از روز چهارشنبه ۲۰ تیر آغاز به کار می کند و ۱۳ اثر نمایشی در نخستین دوره این جشنواره به رقابت می پردازند.

وی افزود: نکته قابل توجه درباره نمایش هایی که در این جشنواره به رقابت می پردازند این است که هفت اثر نمایشی از میان نمایش‌های شهرستانی انتخاب شدند و کارگردانان شهرهای شیراز، رشت، بروجرد، تربت جام و قزوین در این جشنواره حضور دارند.

بهشتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این جشنواره به صورت کاملا خصوصی و بدون حمایت هیچ اسپانسری برگزار می شود، تلاش من در مقام دبیر جشنواره بر این بوده است که در بخش خصوصی یک جشنواره کاملا مستقل و بدون هیچ دخل تصرفی، حتی از سوی مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد را به همراه تیم اجرایی و همکارانم در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار کنیم، افسانه ماهیان، نادر برهانی مرند حسن باستانی و من که هئیت انتخاب و بازبینی این جشنواره را تشکیل دادیم، کاملا مستقل و آزاد بر اساس استعداد و خلاقیت جوانان فعال در حوزه تئاتر، این نمایش ها را انتخاب کردیم.

وی درباره چینش هیات داوران جشنواره تئاتر شهرزاد گفت: ترکیب نادر برهانی برند، مسعود دلخواه و نوید محمد زاده بسیار درخشان شد، آقای برهانی مرند که از ابتدا در کنار ما بود و او امروز دبیر جشنواره فجر است و در طول شکل گیری این اتفاق از رهنمودها و تجربه او استفاده کردم، دکتر دلخواه یک چهره دانشگاهی در حوزه تئاتر است و حضورشان برایم مغتنم است، نوید محمد زاده هم که امروز یک بازیگر مطرح در حوزه سینما و تئاتر است و فضای حاکم بر تئاتر را به خوبی می شناسد، قدردان این عزیزان هستم که دعوت ما را پذیرفتند.

بهشتی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از اهالی رسانه و مطبوعات، تأکید کرد: در نحستین جشنواره تئاتر شهرزاد مراسم افتتاحیه نداریم اما اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۲۴  تیر با اجرای فرزاد حسنی برگزار می شود. دانشجویان تمامی رشته ها با ارائه کارت دانشجویی می توانند نمایش های جشنواره را تماشا کنند. دلم می‌خواهد در اینجا از تمامی اهالی رسانه و مطبوعات که در این مدت همراهی کردند و با پوشش به موقع اخبار، همکار قدیمی خود را تنها نگذاشتند، تشکر و قدردانی کنم و از تمامی رسانه ها، خبرگزاری ها و سایت ها تقاضا می‌کنم که در کنار با ما باشند و نمایش های این دوره از جشنواره را به تماشا بنشینند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.