کارت زرد به مدیران صنعت و کشاورزی/انتقاد از پیش‌پذیرش‌ بدون خروجی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، بررسی آمار عملکرد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان‌های زلزله‌زده دستور کار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه بود که شامگاه شنبه در استانداری برگزار شد.

طبق معمول و روال جلسات ارائه آمار کلی در مورد عملکرد جذب این تسهیلات از سوی دبیر کارگروه یعنی حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اولین بخش این جلسه بود.

اولتیماتوم استاندار به روسای سازمان‌های جهادکشاورزی و صمت

جذب پایین اعتبارات از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه باعث شد تا استاندار از این موضوع به شدت انتقاد کند.

بازوند خطاب به روسای سازمان‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گفت که اگر نمی‌توانید این اعتبارات را جذب کنید به ما اعلام کنید تا از وزرای مربوطه درخواست کنیم مدیران معین تعیین کنند.

اعتراض به تناقض آمار اعلامی

برخی از مدیران و فرمانداران هم به آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اعتراض داشتند و با آمار خودشان آنرا مقایسه می‌کردند و معتقد بودند آنچه کارگروه اعلام کرده پایین تر از آمار و ارقام خودشان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه که اداره‌ زیرمجموعه‌اش تنها ۴ میلیارد تومان اعتبار بر طبق آمار دبیرخانه جذب کرده بود گفت: آمار ما ۱۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد همچنین ما ۴۱۰ میلیارد تومان طرح معرفی کرده‌ایم.

فرماندار ثلاث باباجانی و رییس سازمان جهادکشاورزی هم از دیگر افرادی بودند که به این آمار دبیرخانه اعتراض داشتند و صحت آن را زیر سوال بردند!

از ۱۴ هزار طرح پیش‌پذیرش شده ۵۳۷ مورد پرداخت شده است!

آمار ارائه شد، ولی کسی ظاهرا توجهی به آنچه گفته می‌شد نداشت یا شاید هم این توجهات با دقت کافی همراه نبود چرا که بعد از پایان این آمار و کلی بحث کردن در آخر نوبت به عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی رسید و وی اعلام کرد که بر طبق آمار بین پیش‌پذیرش و خروجی پایانی تناسبی وجود نداشت و ماحصل این تفاوت نارضایتی مردم را در پی دارد.

مصری گفت: طبق آمار اعلامی ۱۴ هزار و ۳۰۲ مورد طرح در این زمینه پیش‌پذیرش شده بود، اما تنها ۵۳۷ مورد از آنها پرداخت شده است!

وی تاکید کرد: اعتماد مردم مهمترین سرمایه‌های اجتماعی است و نباید آنها را در بلاتکلیفی گذاشت و بی‌اعتمادشان کرد، این موضوع باید بررسی شود که چرا عملیاتی نشده است.

مشکل کار کجاست؟

استاندار در پایان جلسه اعلام کرد که باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد و مشخص شود چه عواملی باعث شده این اتفاق در مورد پرداخت تسهیلات بیفتد تا آنها را رفع کنیم.

عدم پرداخت وام اشتغال به افرادی که وام‌های آنها استمهال شده و دریافت وثیقه‌های خارج از توان افراد زلزله‌زده از دیگر موارد مطرحی بود که موجب کند شدن روند کار جذب تسهیلات شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.