۱۵۰ پروژه اشتغال مددجویان بهزیستی در مازندران بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سعید آرام عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌ای بهزیستی شهرستان قائم‌شهر، در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در هفته بهزیستی مازندران، ۱۱۰ پروژه مسکن در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفت و ۱۵۰ پروژه اشتغال هم به بهره‌برداری رسید.

وی از ساخت اولین استخر ویژه معلولان با امکانات توانبخشی خاص برای همه گروههای معلول، خبر داد و افزود: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان ساخته‌ و اولین بنیاد ژنتیک شمال کشور بمنظور توانمندسازی و توانبخشی معلولان با هزینه ۲ میلیارد تومانی در غرب کشور کلنگ‌زنی شد.

مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: ساخت مرکز کمپ درمانی معتادان متهاجر بانوان، ۱۰ مهدکودک و بهره‌برداری از مراکز مشاوره از دیگر برنامه‌های بهزیستی مازندران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ مرکز ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی معلولان زیر ۱۵ سال در مازندران، عنوان کرد: ۵ هزار و ۵۰۰نفر بصورت روزانه و شبانه تحت پوشش این مراکز هستند که از میان آنان ۳ هزار نفر در ۱۱۰ مرکز روزانه آموزش می‌بینند.

آرام با اشاره به مهیا شدن دو هزار و ۸۰۰ مسکن معلولان از سال ۹۲، تاکنون اظهار داشت: از سال ۹۵ طرحی در قالب خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای دو معلول فاقد مسکن در استان اجرا شد که بر همین اساس ۲۸۰ خانوار در مناطق روستایی شناسایی و تاکنون ۸۰ درصد از مسکن‌های موردنظر تحویل این خانواده‌ها شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران، از اقدامات گسترده در خصوص اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۱ بر اساس شیوع شناسی اعتیاد، مازندران در رتبه دوم قرار داشت، اما با برنامه‌ریزی‌های‌صورت گرفته و اقدامات مؤثر در حوزه مقابله، تمهیدات لازم در حوزه درمان و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری، در سال ۹۵-۹۶ رتبه استان به ۲۰ رسید.

وی با اشاره به وجود ۶۵ کمپ مراکز اقداماتی میان‌مدت ترک اعتیاد افزود: توانمندسازی معتادان بهبودیافته از اهداف اصلی سازمان بهزیستی محسوب می‌شود و در همین راستا مازندران به بیش از یکهزار نفر بهبود یافته تسهیلات اشتغال‌زایی داده‌است.

آرام با اشاره به شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی گل، بیان کرد: از ابتدای سال جاری، ۵ شهرستان استان مازندران، کمپین مبارزه با مصرف گل تشکیل داده‌اند و استان ما توانست درپیشگیری ار آن رتبه اول کشور را کسب کند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.