لزوم آسیب‌شناسی و ارزیابی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پیشوا

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حسین عباسی صبح دوشنبه با حضور در جلسه کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پیشوا طی سخنانی اظهار داشت:  ثبات و آرامش اقتصادی پیش‌نیاز امنیت کشور است و بخشی از این ثبات نیازمند سیاست‌ها و اقدامات بازدارنده است که در راستای مسئولیت کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریف می‌گردد.

وی افزود: در شهرستان پیشوا کمتر با مشکل قاچاق ارز روبرو هستیم اما مسائل موجود در کلان کشور و یا در پایتخت می‌تواند شهرستان ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

عباسی اظهار کرد: شاید در پیشوا شاهد قاچاق کالا به‌صورت عمده نباشیم اما با توجه به وسعت شهرستان، مسئله قاچاق هرچند اندک نیز می‌تواند موجب التهاب و تنش در بازار شود که جلوگیری از آن نیازمند هماهنگی، اهتمام، همکاری و تعامل دستگاه‌های عضو کمیسیون هماهنگی مبارزه با  قاچاق کالا و ارز شهرستان است.

عباسی گفت: با توجه به آثار مخرب  قاچاق کالا و ارز در مسائل اقتصادی، مبارزه با این مسئله مورد توجه مسئولان ارشد نظام قرارگرفته و در همین راستا قانون مربوطه تصویب و  کمیسیون ها و ستادهای مختلفی در سطح کشور و متناظر با آن در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان پیشوا خواست تا وظایف قانونی خود را جدی بگیرند و اظهار کرد: همواره نیازمند مطالعه و اشرافیت به قانون، تعامل، همفکری و مشورت هستیم تا به وظایف قانونی خود به‌ خوبی عمل کنیم.

عباسی آسیب‌شناسی را در کنار ارزیابی روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر مشکل و یا نقطه‌ضعفی در مجموعه عملکردی دستگاهی مشاهده می‌شود باید آن را بیان کرده و با تقویت تعاملات میان دستگاهی، در پی حل مشکلات و ارائه راهکارها باشیم.

🔺معاون سیاسی انتظامی فرماندار پیشوا در پایان‌بر لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، پیگیری مصوبات، حضور به‌موقع در جلسات و همچنین ارائه و ارسال گزارش اقدامات صورت گرفته دستگاه‌ها به فرمانداری تأکید کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.