نباید گردشگر خارجی به دنبال دلال ارزی در بازار باشد

مجید فرقانی در گفت‌وگو با «تاریخ‌ما»، اظهار کرد: رونق گرفتن صنعت هتلداری و گردشگری نیازمند آن است که نرخ ارز ثابت باشد، به طور مثال اگر دلار دارای نرخ ثابتی باشد تکلیف فعالان این حوزه مشخص است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد اعمال سیاست‌های مختلفی از مراجع ذیربط هستیم، یک روز سیاست بازار ثانویه و روز دیگر سیاست بستن صرافی‌ها اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به گران بودن نرخ خدمات به خصوص برای اسکان در هتل‌ها، میزان سفر مردم با کاهش مواجه است، هم‌چنین با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی منطقه و تبلیغات سوئی که انجام می‌گیرد، شرایط ورود توریست خارجی تحت تاثیر قرار گرفته است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خاطرنشان کرد: نوسان نرخ ارز و سخت بودن تبدیل ارز، مسافرانی که وارد کشور می‌شوند را دچار مشکل کرده است، در حال حاضر مکان خاصی برای تبدیل ارز نداریم، زیرا صرافی‌ها خرید و فروش انجام نمی‌دهند و مناسب نیست که مسافر خارجی در بازار به دنبال دلال برای تبدیل ارز باشد.

وی بیان کرد: اگر رویه ما در حوزه هتلداری و گردشگری همانند قبل در مشهد ادامه یابد، آینده خوبی را برای این دو صنعت نمی‌توان تصور کرد، مگر آن‌که سیاست‌ها تغییر کند تا بتوانیم مسافر خارجی بیشتری جذب کنیم، که البته مقصود فقط گردشگران اروپایی نیستند بلکه گردشگران کشورهای اطراف و عربی نیز هستند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی را طی چند سال گذشته از دست داده‌ایم، به خصوص شیعیانی که از بخشی از عربستان و بحرین می‌آمدند و اکثرا در هتل‌های 4 و 5 ستاره اقامت می‌کردند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.