سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت هلال احمر است

به گزارش سایت «تاریخ ما»، دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با شورای مرکزی مجامع اول و دوم و معاونان امور جوانان استان ها، با بیان اینکه نگاه مدیران ارشد جمعیت هلال احمر این است که هیچ سازمانی بر دیگری اولویت ندارد و ما یک مجموعه واحد هستیم، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک ارگان فرهنگی، اجتماعی و در عین حال امدادی است یعنی علاوه بر وظیفه امداد و نجات در حوزه فرهنگ نیز وظایفی برعهده دارد که توانمندسازی جوانان از وظایف بسیار مهم و سنگین جمعیت هلال احمر به حساب می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هیچ ارگان مستقلی در حوزه جوانان وجود ندارد، اظهار کرد: با ادغام وزارت جوانان با وزارت ورزش عملا در فضای موجود تنها ارگانی که به شکل جدی در حوزه جوانان وظایفی بر عهده دارد، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است بنابراین شایسته است که وظایف خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت با سابقه درخشان ۷۰ ساله، افت و خیزهایی داشته و تلاش های بسیاری برای ارتقای فعالیت های آن صورت گرفته اما راه های نرفته فراوانی وجود دارد که باید با انگیزه و انرژی بیشتری دنبال شود.

پیوندی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر، محلی است که جوانان می توانند نقش مهمی را به عنوان دلسوز نظام و کشور ایفا کرده و ایده ها و خلاقیت خود را در این سازمان متجلی کنند، تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان جمعیت هلال احمر وظیفه داریم چتری باشیم برای همه جوانان کشور که علاقه مندند در چارچوب مقررات این سازمان فعالیت کنند؛ توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند. باید زمینه و بستر لازم را فراهم کرده و با گسترده تر و جذاب تر کردن این چتر، سازمان جوانان هلال احمر را به محفلی برای حضور بیشتر و با طراوت تر جوانان تبدیل کنیم. همچنین باید با استفاده از نظر متخصصان علوم اجتماعی و تجربیاتی که در سایر کشورها وجود دارد را ه های جذب جوانان پرشور و با ایده های جدید را پیدا کنیم و با یک برنامه ریزی دقیق و با دیدی همه جانبه، این حوزه را آسیب شناسی و راه های مثبت را تقویت پیدا کنیم تا از این نیروی خلاق و پرشور بتوانیم به تناسب توانایی ها و انگیزه ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت هلال احمر است و ما اگر به دنبال تقویت جمعیت هلال احمر هستیم  باید روی  سازمان جوانان سرمایه گذاری کنیم، افزود: این سیاست کلی و دیدگاه همه مدیران ارشد جمعیت هلال احمر است و ما باید به دنبال جذب جوانان با انگیزه و پرشور در همه مقاطع تحصیلی باشیم.

پیوندی، گسترش کانون های دانشجویی و جوانان در تمام مراکز آموزشی و فرهنگی و توجه ویژه به جوانان را منتج به کارهای بسیار بزرگ در سطح جامعه دانست و افزود: اعضای کانون های جوانان و دانشجویی هلال احمر می توانند در مردم نفوذ بالایی داشته باشند و ما هم می توانیم از طریق این کانون ها در بین مردم نفوذ کنیم و همه را به انجام فعالیت های بشردوستانه ترغیب کنیم.  این اقدامات، تحرک جدی تر، قدرتمندتر و با شتاب بیشتری را می طلبد که ما با کمک مسئولان سازمان جوانان باید به جنبش ایجاد شده سرعت بیشتری بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه فعالیت در هلال احمر روح داوطلبانه دارد، خاطرنشان کرد: همین روحیه داوطلبانه است که هلال احمر را با طراوت و شاداب کرده و ما وظیفه داریم این روحیه را در جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان، و دیگر مجموعه های هلال احمر حفظ و تقویت کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.