ساعت بازدید از موزه‌های همدان افزایش یافت

مجید جهانگیری در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» از افزایش ساعت بازدید گردشگران از ۱۴ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خبر داد.

وی گفت: فعالیت موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان همدان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰ شب خواهد بود.

مجید جهانگیری عنوان کرد: درصورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان ساعت بازدید از موزه ها تا ساعت ۲۲ قابل تمدید است.

وی با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان گفت: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه های متعدد آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و غیره سابقه تاریخی آن کشورها را بازگو می کند و ما هم باید با محوریت رویداد «همدان ۲۰۱۸» از ظرفیت موزه ها برای معرفی داشته های همدان بهره مند شویم.

مسئول امور موزه ها و بناهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تاکید کرد: فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه های آن منطقه جمع آوری شده، شناخته می‌شود.

جهانگیری افرود: در همین زمینه استان همدان نیز به عنوان یکی از ۵ استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین گنجینه با ارزشی از موزه های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم نظیر و حتی بی نظیر است.

وی یادآور شد: استان همدان گنجینه های با ارزشی از تاریخ و تمدن را در دل خود جای داده که هر کدام از این گنجینه های باارزش در موزه های ۱۴ گانه این استان خود نمایی می کند.

مسئول امور موزه ها و بناهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تاکید کرد: پرداختن به جایگاه ارزشی موزه ها در انتقال فرهنگ و تمدن گذشتگان و همچنین نقش و جایگاه آن در نشان دادن هویت تاریخی استان همدان و بیان ویژگی های آنها خالی از لطف نیست.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.