سرپرست نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی معرفی شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ظهر چهارشنبه که برای شرکت در مراسم تکریم حجت الاسلام دکتر حمید محمودیان، مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس و حجت الاسلام  سجاد نیکخو، سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌  آزاد اسلامی استان فارس شرکت کرد، گفت: باید نگاه توحیدی در جامعه و دانشگاه حاکم باشد تا ازین طریق مسیر رشد و تعالی هموار شود و شاهد شکوفایی در همه عرصه‌ها باشیم.

حجت الاسلام علی تقوی افزود: توحید باید در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد و شریان پیدا کند و  دانشگاه هم نباید از این موضوع مستثنی باشد، در دانشگاه‌ها ضمن تولید علم و پژوهش، به توحید هم پرداخته شود و حلقه‌های علمی را باید با حلقه‌های اصلی(قرآن، امامت، نبوت و…) که از توحید نشأت می‌گیرد، گره زد و نقطه موفقیت ما همین است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: نگاه توحیدی نگاهی است که خدا هدایتگر و همه کاره است نه کد خدا، و در نگاه توحیدی شکست، ناامیدی و عقب گرد وجود ندارد و انشالله این نگاه اگر در دانشگاه‌ها و عرصه مدیریتی  برقرار شود قطعا گام های موثری در مسیر تعالی برمی‌داریم.

آیت الله علی شیخ موحد نیز از جایگاه روحانیت در دانشگاه سخن گفت و از نقش تأثیرگذار آنان در دانشگاه مطالب مهمی را ایراد  و خواستار بیان حقیقت از سوی همه مسئولان شد.

مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: اگر برنامه حقیقت شناسی، حقیقت پذیری و دوست داشتن حقیقت را خدا به انسان عطا نمی‌کرد، انسان کاری از پیش نمی‌برد، اگر انسان حقیقت اشیاء را بیان کند در هر مجلس و صحبتی سخنان او مورد قبول واقع می‌شود و خاطر نشان کنم که در دانشگاه عناد نیست و آنچه احیاناً است عدم اطلاع است.

وی خطاب به همه دست اندرکاران دانشگاه افزود: جاری شدن حقیقت علم در دانشگاه  در گرو بیان حقیقت  در همه موضوع‌ها می‌باشد و علم را در جای خودش نگه دارید و شعار ندهید و حقیقت را بیان کنید، چرا که، دانشگاه جایی است که باید حقیقت گفته شود و آنرا جا انداخت و با بیان حقیقت به سراغ دانشجویان بروید و حقایق را فدای مسائل سیاسی نکنید.

محمد کاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم طی سخنانی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: آنچه در تاریخ می‌ماند ، اخلاص است و رفتاری که برای رضای خدا انجام می‌دهیم و آنچه می‌ماند عمل صالح است که موجب بالارفتن انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور به محض ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به همراه دیگر مسئولان به زیارت قبور مطهر شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی رفت.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.